جامعه

جان باختن ۱۲۱۷ نفر در نوروز ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش ۶ درصدی جانباختگان تصادفات گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۲ متاسفانه ۱۲۱۷ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند.

به گزارش سرویس جامعه آرنا، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در هفتاد و نهمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار کرد: در طرح نوروزی 1402 متاسفانه 1217 نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست دادند که نسبت به سال گذشته افزایش 6 درصدی داشته است.

وی افزود: 64 درصد از علت این تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت بالا بوده است.

رئیس پلیس راه فراجا گفت: استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان بیشترین تصادفات و استان‌های البرز، یزد، ایلام کمترین تصادفات جاده‌ای را در طرح نوروزی 1402 ثبت کرده‌‌اند.

سردار حسینی بیان کرد: 68 درصد از مصدومیت‌های تصادفات جاده‌ای به دلیل نبستن کمربند ایمنی سرنشینان در خودروها بوده است که تقاضا می‌کنیم در سفرهای نوروزی امسال تمامی سرنشینان خودرو حتما کمربند ایمنی خود را ببندند.

وی گفت: بالغ بر 87 هزار نفر از دستگاه‌های مختلف دحالت آماده‌باش برای طرح نوروزی 1403 هستند و تمامی تدابیر اندیشیده شده است اما از هموطنان درخواست می‌کنیم که خودشان هم نکات ایمنی را رعایت کنند و حتما از تردد در زمان تاریکی پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه فراجا گفت: امسال در جاده‌ها معاینه فنی به شدت کنترل می‌شود و اگر خودرویی برگه معاینه فنی نداشته باشد ازسفر آن جلوگیری می‌شود پس توصیه می‌کنیم هیچ خودرویی بدون داشتن معاینه فنی در جاده‌ها تردد نکند.

سردار حسینی افزود: از وزارت بهداشت هم درخواست می‌کنیم تمامی بیمارستان‌ها را در ایام نوروز در حالت آماده‌باش قرار دهد و حتی از بیمارستان‌های خصوصی هم درخواست کند تا آنها هم آمادگی خدمات‌رسانی به مصدومان تصادفات را داشته باشند.
وی در پایان از اجرایی شدن کروکی الکترونیک در تمامی استان‌ها خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح مردم راحت‌تر بتوانند خسارات خود را از تصادفات و شرکت‌های بیمه بگیرند.

رئیس پلیس راهور گفت: در نوروز 1403 مدیریت و کنترل سرعت متوسط به طور دقیق رصد و اعمال خواهد شد و هیچ گذشت و اغماضی نخواهد شد و رانندگان مرتکب تخلفات پر خطر در نوروز از سفر باز خواهند ماند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا