جامعه

اعتراض هاشمی به بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال آینده به ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم درحالی که این اتفاق نیفتاده است

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره بودجه حمل نقل عمومی در ۱۴۰۰، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باید ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یافت درحالی که هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۰ به رئیس مجلس و نمایندگان مجلس نامه‌ای نوشتیم، گفت: ما در کشور قانون و مصوبات کم نداریم، اما متاسفانه هماهنگی کم داریم و بین دستگاه‌ها و وزارت خانه هماهنگی وجود ندارد متاسفانه این هماهنگی در دولت نیست.

هاشمی گفت: پدرم آیت الله رفسنجانی هاشمی در سال ۶۱ و ۶۳ دو خطبه درباره حمل و نقل عمومی خواندند و در آن سال گفتند که کلانشهر‌ها نیاز به مترو دارند، درحال حاضر باید ۴۰۰ کیلومتر مترو داشته باشیم درحالی که ۲۰۰ کیلومتر است.

وی گفت: در ابتدا با صحبت‌های آیت الله رفسنجانی مخالفت شد، اما بعد‌ها به این نتیجه رسیدن که مترو چه تاثیری خوبی در کلانشهر‌ها دارد. در تهران باید تمامی محلات ایستگاه مترو داشته باشد درحالی که این طور نیست و ۳۷۰ محله داریم که ۱۳۰ ایستگاه مترو داریم.

هاشمی افزود: بی آر تی هم یک حمل و نقل خوبی است که باید یک سرمایه گذاری برای آن انجام شود. درحال حاضر ۳ برابر تعداد واگن‌های مترویی که داریم میتوانیم وارد کنیم، اما قطار نداریم، سال هاست که دولت درباره توسعه حمل و نقل عمومی صحبت می‌شود، اما اجرا نشده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا