جامعه

شورای شهر نیاز به دیوان محاسبات دارد

هاشمی گفت: شورای شهر دیوان محاسبات ندارد و اگر شورا بتواند بر این موضوع مسلط شود، اثر گذاری بیشتر بر نظم شهر خواهد داشت.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که ظهر امروز ۱۸ آذر ماه با عنوان گزارش به مردم و رونمایی از دستاورد‌های شورا در حوزه محاسبات و پایش عملکرد برگزار کرد، گفت: ما در شورای شهر دیوان محاسبات نداریم و در مجلس هم اصولا کار‌ها موقعی انجام می‌شود که کار از کار گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در شورای شهر در حال انجام محاسبات بحث‌های مربوط به سال ۹۳ هستیم اظهار کرد: اگر دیوان محاسبات در شورا شکل گیرد، شورا تسلط بیشتری بر امور مالی خواهد داشت؛ بنابراین نظم و اثربخشی کار‌های شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: نکته‌ی اصلی در این مسائل ورود اطلاعات به موقع است که بهینه و قابل فهم و عوام پسند باشد و متخصصین نیز بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره طرح پایش عملکرد گفت: ما حدود ۶۰۰ مصوبه در شورای شهر در سه سال داشتیم که تعداد زیادی از آن‌ها درخواست خود شهرداری بود و می‌توان گفت ۵۰ درصد از آن مربوط به خود شهرداری بوده است.

هاشمی عنوان کرد: نسبت به طرح‌هایی که شورا به تصویب می‌رساند طرح‌های شهرداری سریعتر به نتیجه می‌رسد و این سامانه بعد داخلی و خارجی اش به ما کمک می‌کند.

او با اشاره به راه انداری دسترسی بعد خارجی این سامانه گفت: اگر این سامانه به روز و آنلاین باشد و همه بتوانند آن را ببینند می‌تواند بر عملکرد شورا در آینده بسیار مفید باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا