جامعه

شرایط دورکاری کارکنان اعلام شد

استانداری تهران طی ابلاغیه‌ای به فرمانداری‌های سطح استان از اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی، خبر داد

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در ابلاغیه‌ای به فرمانداری های سطح استان تهران از اعمال محدودیت‌های مجدد کرونایی، خبر داد.

متن ابلاغیه بدین شرح است؛

با عنایت به نگرانی‌های گسترش شیوع بیماری کرونا در استان به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری ضرورت تشدید نظارت و اخذ تدابیر جدی در مدیریت ایپدمی بیماری، مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا و بخشنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و حسب تاکید استاندار محترم، متقضی است نسبت به رعایت موارد ذیل اقدام جدی و معمول و گزارش ماهانه را به معاونت ارسال کنند.

۱_ کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مکلف؛ به اجرای صحیح و دقیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری: رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی، خود اظهاری از ابتلا، استفاده اجباری از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین ارائه خدمات صرفاً به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده می‌کنند.

عدم رعایت موارد فوق الاشاره توسط کارکنان تخلف اداری محسوب شده و برابر بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۹۹.۶.۵ سازمان اموری و اداری استخدامی کشور و تاکیدات مکرر ستاد ملی مبارزه با کرونا با خاطیان مستقیماً از سوی مدیران دستگاه اعمال مجازات (از اخبار تا انفصال موقت) می‌گردد.

۲_ مدیریت و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی موظفند.
نسبت به ضد عفونی محیط‌های اداری، تمهیدات لازم در خصوص تب سنجی روزانه کلیه کارکنان و مراجعین محترم و ممانعت از حضور افراد بدون ماسک مشکوک به بیماری در محیط کار اقدام نمایند.

_استفاده از ظرفیت دورکاری با تمهیدات و زیرساخت‌های لازم و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات مطلوب به صورت الکترونیکی از منزل توسط کارکنان واجد شرایط در راستای بخشنامه شماره ۹۹۷۷۸ مورخ ۱۳۹۹.۳.۷ سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص، بالای ۶۰ سال، همکاران اناث باردار و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال فراهم نمایند.

در راستای توسعه دولت الکترونیک نسبت به تامین و ایجاد زیرساخت جهت پیاده سازی و ارائه خدمات الکترونیکی نظیر پیشخوان الکترونیکی ارباب رجوع به منظور کاهش تردد ارباب رجوع به ادارات اقدام نماید.

حتی المقدور کلیه همایش‌ها، جلسات عمومی، برنامه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با استفاده از امکانات و فناوری‌های ارتباط غیر حضوری از قبیل وبینار، ویدیو کنفرانس، شبکه‌های اجتماعی و آموزش‌های مجازی و نظایر آن‌ها برگزار گردد در صورت اجتناب ناپذیر بودن برگزاری حضوری، جلسات با حداقل شرکت کننده برای تکامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام گردد.

با عنایت به گسترش و تکرار شیوع بیماری و همچنین حساسیت اکثر جامعه نسبت به رخداد این بیماری علاوه بر مداخله دولت نیازمند آگاهی بخشی و تماماً سازی، مشارکت آحاد جامعه برای مهار و کنترل اپیدمی بیماری است؛ لذا باید تا حد امکان با مداخلات محدود کننده شیوع گسترده این بیماری جلوگیری به عمل آید.

شایان ذکر است؛ در صورت ابلاغ پروتکل‌های جدید بهداشتی از طریق ستاد مدیریت بیماری کرونا، مراتب تغییرات و تمهیدات لازم جهت اجرا متعاقباً از طریق مراجع مربوطه اعلام خواهد شد.

بدیهی است با توجه به مصوبه مورخ ۱۳۹۹.۷.۱۹ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا چگونگی اجرای موارد مذکور به صورت آشکار و نهان توسط گروه‌های نظارتی مورد ارزیابی مستمر قرار می‌گیرند مسئولیت حسن انجام آن بر عهده بالاترین مقام استانی آن دستگاه است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا