جامعه

تاریخ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال جدید اعلام شد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای مهرماه، قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما ویروس کرونا همچنان وجود دارد و باید به‌گونه‌ای با این ویروس ادامه زندگی دهیم

به گزارش سرویس جامعه آرنا ،  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای مهرماه، قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما ویروس کرونا همچنان وجود دارد و باید به‌گونه‌ای با این ویروس ادامه زندگی دهیم.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

علی‌رضا رئیسی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در سمنان، با اشاره به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان اظهار کرد: پیک دوم همه‌گیری کرونا قطعاً در صورتی می‌تواند وجود داشته باشد که مردم موارد گفته‌شده را رعایت نکنند؛ وگرنه اگر همه‌گیری مجدد در استان‌هایی که از پیک اصلی عبور کرده‌اند، مشاهده شود، نتیجه عدم رعایت‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: بازگشایی‌هایی که در روزهای گذشته صورت گرفت، به خاطر رونق کسب‌وکار و مباحث دیگر در حوزه‌های سلامت روان، امور اجتماعی و … است و حتماً نیاز داریم تا فاصله‌گذاری را همچنان رعایت کنیم، در خانه بمانیم و برای کارهای غیرضروری از خانه بیرون نیاییم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تأکید اصلی ما روی این است که همه باید از ماسک استفاده کنند؛ چراکه استفاده از ماسک به کنترل ویروس کرونا بسیار کمک می‌کند و به‌ویژه برای افرادی که در تجمعات، فعالیت‌های گروهی، خریدها یا در محیط‌های سربسته قرار می‌گیرد، باید استفاده از ماسک در اولویت قرار گیرد.

رئیسی گفت: اگر همه این موارد انجام شود، اوج آن‌چنانی نخواهیم داشت و اگر غیر از این باشد، بیماری می‌تواند دوباره شیوع پیدا کند.

وی ادامه داد: فعلاً برنامه این است که از ابتدای مهرماه به بعد قطعاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد؛ اما نیاز است که همه وزارتخانه‌ها به این نکته توجه کنند که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که با این ویروس ادامه زندگی دهیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ضمن اینکه فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی باید ادامه یابد، پروتکل‌های ویژه و خاصی به دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس ابلاغ شده؛ اما حتماً نیاز است تا آمادگی داشته باشیم که زیرساخت‌های آموزش از راه دور و الکترونیک همچنان وجود داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: در کنار آموزش‌های حضوری، باید به آموزش‌های غیرحضوری نیز توجه شود تا اگر در شهر یا استانی نیاز بود تا مدرسه‌ای چند روز یا چند هفته تعطیل شود، بتوانیم کلاس‌ها را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنیم.

آیین گسترش و اجرای برنامه ملی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در کشور صبح امروز با مشارکت ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

در این مراسم، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رؤسای دانشگاه‌های مجری اجرای پایلوت برنامه، مدیران وزارتی حضور داشتند.

میهمان ویژه این برنامه، کریستوفر هاملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران بود و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی نظاره‌گر آغاز اجرای این طرح بودند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا