جامعه

توضیح رئیس اتحادیه مشاورین املاک درباره مهلت تخلیه مستاجران

محمدقاسم تابنده ماه مبنی بر اعلام معاون وزیر راه در جهت این اقدام ،گفت: بر اساس پیامی که از سوی معاون وزیر راه صادرشده است ،مستأجران تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک از تمدید دوماهه قراردادهای اجاره‌بهای واحدهای مسکونی تا پایان خرداد امسال خبر داد.

به گزارش سرویس جامعه آرنا ، محمدقاسم تابنده ماه مبنی بر اعلام معاون وزیر راه در جهت این اقدام ،گفت: بر اساس پیامی که از سوی معاون وزیر راه صادرشده است ،مستأجران تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی بااشاره به تعطیلی مشاورین املاک در دوماهه اسفند و فروردین در پی تعطیلی کرونا،اظهار داشت: پس از تعطیلی واحدها ضمن انجام مشاوره‌های تلفنی و غیرحضوری جهت حل مشکلات موجر و مستأجران،طی اقدامی خداپسندانه با اعضای اتحادیه صحبت شد که هرفردی در حد توان اقدام به بخشودگی اجاره‌بها کند که تعداد کمی در حد توانشان این اقدام را عملی کردند.

تابنده ماه با تأکید بر اینکه آمار دقیقی از میزان این بخشودگی در دست نیست،گفت:هرفرد بر اساس وجدان خود و آنچه در توانش بود انجام داد و آمار کلی از این میزان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بااشاره به اینکه در شرایط سخت باید دست هم نوعانمان را بگیریم،افزود: براین اساس و برای رفاه مستأجران از سوی دولت تصمیم گرفته شد که کلیه قراردادهایی که در فروردین و اردیبهشت به اتمام رسیده‌اند بدون اضافه شدن هیچ مبلغی تا پایان خردادماه تمدیدشده و مستأجران مجبور به تخلیه واحد مسکونی نیستند.

وی اضافه کرد: در این راستا موجران نیز نمی‌توانند از مستأجران بخواهند واحد را تخلیه کند؛چراکه در این زمینه، قوه قضاییه حکم تخلیه را به موجر نمی‌دهد.

تابنده ماه افزود:مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌ قراردادهای اجاره مسکن دو ماه با همان شرایط قبلی و بدون افزایش نرخ اجاره‌بها تمدیدشده‌‌ است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا