جامعه

واکسن کرونا بر روی حیوانات جواب داد

یک گروه تحقیقاتی در چین به تازگی در یک مطالعه اعلام کرده است که واکسن‌های غیر فعال ساخته شده توسط آنها برای مبارزه با کرونا بر روی برخی از حیوانات جواب مثبت داده و مؤثر بوده است.

آرنا نیوز :: یک گروه تحقیقاتی در چین به تازگی در یک مطالعه اعلام کرده است که واکسن‌های غیر فعال ساخته شده توسط آنها برای مبارزه با کرونا بر روی برخی از حیوانات جواب مثبت داده و مؤثر بوده است.

به گزارش آرنا ، یک گروه تحقیقاتی به رهبری چین به تازگی در یک مطالعه اعلام کرده است که واکسن‌های غیر فعال ساخته شده توسط آنها برای COVID-19 بر روی ماکاک‌ها و سایر گزینه‌های غیر انسانی مانند موش‌ها مؤثر و ایمن هستند.

این مطالعه که روز یکشنبه در bioRxiv، یک منبع دسترسی آزاد به علوم بیولوژیکی منتشر شد همچنین حاکی از آن است که این واکسن‌ها قادر به ایجاد یک پاسخ ایمنی هومورال مؤثر در پستانداران غیر انسانی هستند و در برابر ویروس کرونا محافظت کامل می‌کنند.

این دو واکسن چینی توسط شرکت «سینوواک بویاتیک»( Sinovac Biotec) در پکن و انستیتوی محصولات بیولوژیکی «ووهان» در زیر گروه صنایع دارویی ملی – دولتی چین ساخته شده است.

محققان از طریق آنالیز سیستماتیک علائم بالینی، خون شناسی و شاخص‌های بیوشیمیایی در ماکاک‌ها نتیجه گرفتند که واکسن ایمن است؛ نه تقویت عفونت و نه تشدید ضعف سیستم ایمنی در مطالعات مشاهده نشده است.

این تیم تحقیقاتی گفتند اگرچه برای تعریف بهترین مدل حیوانات برای مطالعه عفونت COVID-19 هنوز خیلی زود است، اما داده‌های تجربی از رش مطالعات برای ساخت واکسن‌های COVID-19 برای انسان پشتیبانی می‌کنند.

یانگ ژانکیو، ویروس شناس دانشگاه ووهان روز سه‌شنبه به گلوبال تایمز گفت: ماکاک‌ها از نظر ژن‌ها به انسان نزدیکتر هستند، بنابراین نتایج قانع کننده است و پژوهش‌های بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا