جامعه

اوحدی: هنوز شرایط بازگشایی مدارس فراهم نشده است

طبق پژوهش‌های صورت گرفته، احتمال شیوع این بیماری از طریق مدارس بیش از 11 درصد است و باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

به گزارش آرنا ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز شرایط بازگشایی مدارس مهیا نشده است، گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، احتمال شیوع این بیماری از طریق مدارس بیش از 11 درصد است و باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

سعید اوحدی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از طراحی و ایجاد یک شبکه اجتماعی مستقل و مخصوص دانش‌آموزان و معلمان برای آموزش مجازی خبر داد و گفت: نظر به نگرانی‌هایی که درباره امنیت اطلاعات دانش‌آموزان در آموزش مجاری، در برخی از شبکه‌های اجتماعی وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش بر آن شد تا با هماهنگی وزارت ارتباطات نسبت به ایجاد یک اپیلکشن مستقل، پاک و سالم برای ورود و دسترسی دانش‌آموزان اقدام کند که مالکیت این اپلیکیشن در اختیار آموزش و پرورش است و به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کنترل آن، در کشور گفت: شرایط و عملکرد بسیار بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایتالیا ، اسپانیا، فرانسه و… داشته‌ایم و ان‌شاءالله پس از دوره مدیریت بحران که هم اینک در آن به سر می‌بریم وارد دوره کنترل بحران و بعد هم مهار این ویروس خواهیم شد و البته این موضوع منوط به رفتار مردم است که تا آن زمان مقرر است دستورات ایمنی را به دقت و کامل رعایت کنند.

اوحدی با بیان اینکه هنوز شرایط برای بازگشایی مدارس مهیا نشده است، گفت: طبق پژوهش‌های صورت گرفته، درصد شیوع این بیماری از طریق مدارس بیش از 11 درصد است و لذا باید با احتیاط بسیار عمل کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فعال شدن سامانه شاد و همچنین آموزش از طریق شبکه‌های تلویزیونی که داریم، در واقع می توان ادعا کرد که مدارس تعطیل شده اما آموزش تعطیل نشده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا