جامعه

فروش مکمل‌های بدنسازی در “دیوار” ممنوع شد

مسوول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: صد درصد مکمل‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شود، غیرمجاز و بیشتر به کورتون آلوده است.

مصیب محمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا که در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: عرضه و فروش مکمل‌های دارویی، ورزشی در بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت دیوار غیرقانونی و غیرمجاز است.
مسؤول معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فروش و تبلیغ مکمل‌های ورزشی و دارویی در فضای مجازی، گفت: مکمل‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شود صددرصد غیرمجاز است.

محمدی با بیان اینکه کنترل مغازه‌ها و مبادی فروش محصولات سلامت‌محور از جمله مکمل‌های دارویی و ورزشی در سطح استان همواره صورت می‌گیرد، افزود: متاسفانه واردکنندگان و فروشندگان این محصولات جدیدا از طریق فضای مجازی اقدام به عرضه این محصولات می‌کنند هرچند با پلیس فتا در این خصوص مکاتبه شده اما هنوز کنترل و نتیجه قابل قبولی دریافت نکرده‌ایم.

وی تصمیم‌ و راه‌کار جامع و کامل در خصوص کنترل فضای مجازی در خصوص عرضه مکمل‌ها را ضروری برشمرد و گفت: در بسیاری از مغازه‌های شهرستان‌های مرزی استان، مکمل‌ها به راحتی به فروش می‌رسد لذا کنترل این امر توسط کارشناسان مربوطه در راستای سلامت شهروندان ضرورت دارد.

به گفته این مقام مسؤول، توزیع برخی داروها و مکمل‌ها در شهرهای مرزی استان مستقیم با سلامت مردم سروکار دارد افزود: نظر به اینکه صد درصد مکمل‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شود، غیرمجاز و بیشتر به کورتون آلوده است باید حتما کنترل شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا