سیاست

محسن رضایی: تحریم‌ها تا ۵ سال دیگر ادامه خواهد داشت

به گزارش سرویس سیاسی آرنا،  محسن رضایی با تحلیل لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: این که فروش دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه بودجه مبنای طرح‌ریزی درآمد دولت باشد معنی‌اش این است که همچنان می‌خواهیم به روابط خارجی و رفتار کشورهای دیگر نگاه کنیم در حالی که کاملاً روشن است که چه بایدن تأیید شود و چه ترامپ بتواند از دیوان‌عالی آمریکا اوضاع را برگرداند، تحریم‌ها تا چهار ــ پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت.

رضایی هشدار داد: ترامپ جمهوری‌خواه و چه بایدن دموکرات در پی این هستند که تحریم‌های اقتصادی را به‌عنوان فشار روی گرده ملت ایران ادامه دهند و این که ما بخواهیم بودجه، مخارج و درآمدهای دولت را بر اساس اتفاقی از بیرون مرزها تعیین کنیم ریسک خطرناکی است و معلوم می‌شود که نمی‌خواهیم از تحولات درس بگیریم و روی پای خود بایستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ساختار بودجه باید بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تنظیم شود در حالی که این کار انجام نشده است.

وی افزود: در این چارچوب باید نقش مردم را در امور زیربنایی و عمرانی تعریف کنیم و مشوقاتی برای آنان در نظر بگیریم و به‌تدریج این فعالیت‌ها را به ملت واگذاریم.

رضایی لزوم توجه به محرومیت و فقرزدایی را در لایحه بودجه ضروری دانست و گفت: دولت ایران یکی از دولت‌های ثروتمند است که با استفاده از شرکت‌های دولتی، معادن و املاک می‌تواند با توزیع عادلانه، شبیه آن‌چه در سهام عدالت انجام شد بخش عظیمی از محرومیت و فقر را در سال ۱۴۰۰ برطرف کند، اما چنین تحولی نیز در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت که برای مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و رفع فقر به‌شکل حرکت تحولی انجام شود که این هم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ صورت نگرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که طبق اختیارات قانونی و توانش؛ با اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ دو عامل جلب مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها و رفع فقر را در آن اعمال کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا