سیاست

آیین نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران تقديم دولت شد

سخنگوی وزارت کشور از ارسال آیین نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران به معاون اول رئيس جمهور به منظور طرح و تصويب در هیئت وزیران خبر داد

به گزارش سرویس سیاسی آرنا،  سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ارسال آیین نامه نظام پایش و ارزیابی مدیریت بحران به معاون اول رئيس جمهور به منظور طرح و تصويب در هیئت وزیران خبر داد.

وى در ادامه افزود: این آیین نامه به منظور نظارت دقیق بر فعالیت کلیه دستگاه ها در حوزه مدیریت بحران و حصول اطمینان از تحقق اهداف قانون و همچنین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور و برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح و برنامه ملی آمادگی و پاسخ و برنامه ملی بازسازی و بازتوانی و کیفیت نحوه اجرای احکام مربوطه تهیه و تدوین شده است.

سامانى تصريح كرد: بر اساس این آیین نامه سازمان مدیریت بحران کشور از طریق دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به طور سالانه به رئیس محترم جمهور ارائه می‌کند.

معاون هماهنگى وزارت كشور تصریح کرد: مفاد این گزارشها لازم است صریح و روشن و برای افکار عمومی قابل بهره برداری بوده و از جنبه های ترویجی و مشارکتی برخوردار باشد، به ویژه آنکه نقاط ضعف و راهکارهای رفع آنها را نيز بیان كند.

سامانى يادآور شد: پيش نويس این آیین‌نامه در قالب ۲۶ ماده توسط وزیر محترم کشور به معاون اول محترم رئیس جمهور ارسال گردیده تا در دستور کار بررسی هیئت محترم وزیران قرار گیرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا