سیاست

۱۰۰ روزه‌گی مجلس یازدهم زیر ذره بین اهالی سیاست

مجلس یازدهم در حالی ۱۰۰ روزه می‌شود که جنجال و حواشی در مورد آن کم نبوده و حالا سیاسیونی که رفتار بهارستانی‌ها را زیر نظر گرفته بودند درباره این مجلس و چشم‌انداز ۴ ساله‌اش سخن می‌گویند

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، هرچند انتخابات دوم اسفند ۹۸ خالی از شور و هیجان بود اما مجلسی که در نتیجه آن روی کار آمد نبض غوغاسالاری را به دست گرفت و، مجلسی که حالا در آستانه ۱۰۰ روزه شدن است.

از فریاد بر سر ظریف تا رداعتبارنامه تاجگردون

یک روز فریاد بر سر وزیر امور خارجه بلند کرد و روز دیگر کمر بست تا ؛ از استیضاح رئیس جمهور گرفته تا هم در کارنامه خود دارند. ماجرای ترافیک طرح ‌ها و قوانین هم از همان موضوعاتی بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد به طوری که هنوز پیشنهاد برای ارائه یک طرح تمام نشده طرح دیگری پیشنهاد می‌شود آن هم با قید فوریت، از شفاف شدن آراء تا طرحی برای افزایش جمعیت آن هم با عنوان «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده». از سیاست تا اقتصاد، از اجتماع تا فرهنگ ،دستمایه ارائه طرح هایی از سوی نمایندگان شده است. از آنجا که اهالی مجلس یازدهم پیش از رسیدن به دروازه‌های خانه ملت از معیشت و تامین معاش سخن گفته بودند در حوزه اقتصاد بیش از بقیه حوزه ها دست به کار شدند و در میان خیل طرح‌هایشان طرح‌ مالیات بر خانه‌های خالی و قیر رایگان را هم وارد دستور کار کردند تا عطش ارائه طرح و قوانین

هرچند در این فعالیت نزدیک به ۱۰۰ روز در جلسات علنی کم نگذاشته‌اند اما نمایندگانی هم بودند که خارج از این گود و در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کردند، از همان بحث‌های داغی بود که در فضای مجازی و برون پارلمانی مطرح شد و حتی پای قوه ‌قضائیه را هم به میان کشید.

و هم یکی از همان علامت‌های سوالی بود که سایه‌اش بر ساختمان هرمی میدان بهارستان و ساکنان جدیدش سنگینی می‌کند.

۱۰۰ روزگی زیر ذره‌بین اهالی سیاست

مجلس اصولگرا؛ پیش بینی بود که در روزهای قبل از انتخابات هم تصور آن می رفت، هرچند هیچ کس تا این حد یکدست بودنش را پیش‌بینی نمی‌کرد اما با رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای مجلس یازدهم این مجلس دست‌چین شده روی کار آمد و حالا نظرات در مسیر حرکتی این مجلس در ۱۰۰ روزگی‌اش متفاوت است.

برخی مانند علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب مجلس پنجم تا دهم آن را مجلسی پویا می‌داند و برخی دیگر هم حتی از هم‌قطاران اصولگرا از نواقص آن شکایت دارند، مانند ناصر ایمانی که تشکیل نشدن کمیسیون حقوقی و قضایی را یک نقص جدی برای این مجلس معرفی می‌کند یا منصور حقیقت‌پور که می‌گوید با وجود شعارهای انتخاباتی هنوز حرکت جدی از سوی مجلس درباره معیشت مردم مشاهده نشده است. او ذائقه مجلس یازدهم را هم تند می‌داند و می‌گوید: «در بحث نطق و تذکرها هم یک ذائقه تند مزاجی را از مجلس یازدهم مشاهده کردیم در حالی که ما در حال حاضر نیاز به آرامش و تمرکز بیشتر برای حل مسائل و مشکلات داریم و لازم است تفاهم میان مجلس و دولت صورت بگیرد»

طیبه سیاوشی هم از نمایندگان سابق مجلس دهم از ارائه طرح‌هایی که فسادزا هستند مانند طرح دو فوریتی توزیع قیر رایگان گله داشت و فعالیت زنان مجلس را هم خالی از انگیزه می‌دانست. او می‌گوید: «مجلس دهم موفق‌تر عمل کرد چراکه با وجود فراکسیون های سیاسی متعدد موجب می‌شد امور به نفع مردم به پیش برود اما با وجود یکدست بودن مجلس و این طرح‌هایی که دارای ابهام و اتهام فساد درباره آنها مطرح بوده است خیلی نمی‌توان چشم‌انداز روشنی درباره آن داشت.»

البته اظهارنظر درباره ۱۰۰ روزگی مجلس یازدهم تنها به همین سه نماینده سابق ختم نمی‌شود و در نظرخواهی، نظر افراد دیگری را هم درباره این مجلس پرسید که در جدول زیر می‌توانید بخوانید؛

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا