سیاست
موضوعات داغ

یک درصد در مجموعه قضایی تخلف داریم|مراقبت نکنیم آسیب‌های اجتماعی به جرم تبدیل می‌شود

دستگاه قضایی باید همچنان سالم بماند و هیچ گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی تحمل نخواهد شد، ناسلامتی برای همه جا بد است و برای دستگاه قضایی بدتر است

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی پنجشنبه در دیدار با روسای واحدهای قضایی و مدیران سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان فارس افزود: امروز مدعیان مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه، کارکنان ما هستند لذا از قاطبه قضات به خاطر تلاش شبانه روزی همراه با سلامت نفس تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی باید همچنان سالم بماند و هیچ گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی تحمل نخواهد شد، ناسلامتی برای همه جا بد است و برای دستگاه قضایی بدتر است.

رییسی افزود: بنای دستگاه قصایی برخورد با تمام تخلفات به خصوص در درون خود است، اینکه امروز قوع قضاییه پرونده هایی را رسیدگی می کند که اراده و تصمیم خود قضات و مجموعه قوه قضاییه است که هر گونه ناسلامتی هستند.

رییس قوه قضاییه گفت: نسبت به حفظ کرامت، کرامت قاضی، کارکنان دستگاه قضایی، متهم،زندانی، ارباع رجوع باید اهتمام شود.
رییسی افزود: آنچه در همه عرصه ها برای دستگاه قضایی مهم است یافتن حقیقت، حق خواهی، حق گرایی و ایستادن در مسیر حق است.

وی ادامه داد: کاهش ورودی پرونده، کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی به پرونده ها ازاقدامات خوب صورت گرفته در استان فارس است که باید هم این شرایط حفظ شود و از هم از کمیت کاسته و بر کیفیت افزوده شود.

رییس قوه قضاییه گفت: مجموعه اقدامات دستگاه قضایی باید به آرامش در مردم و قانونمداری در مجموعه استان و توجه به نظارت های قانونی و ضد ارزش بودن نظارت گریزی منجر شود.

رییسی با تاکید بر لزوم توجه به مردم و مردمی بودن و باور داشتن مردم افزود: یکی از نکات مهم برای همه ما این است که به خواست مردم و رفع مشکل از زندگی آنان توجه کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: براساس گزارش دادستان انتظامی قضات، ما یک درصد در بین مجموعه قضایی تخلف داریم که این یک درصد زیاد است.

وی در ادامه به مساله حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و بیان کرد: از تعرض به منابع طبیعی باید پیشگیری شود و نباید اجازه داد زمین خواران سراغ سرمایه های ملی بیایند و باید دست آنان را کوتاه کرد و باید همه سازمان این کار را با همت دنبال کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: در ارتباط با مساله سیل در شیراز پرونده به دادگاه رفت و با کسانی که قصور کردند برخورد شد، اما کار اساسی که می توانست زمینه پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث فراهم کند لایروبی بود.
رییسی افزود: کسانی که در زمان مسوولیت خود کاری انجام نداده اند باید پیگیری شود، اگر انجام ندادن کاری موجب خسارت شده باشد باید دنبال شود.

وی در ادامه بیان کرد: از توسعه داوری و میانجی گری و توسعه اقداماتی از قبیل شورای حل اختلاف که بتواند صلح و سازش و مسایل را با داوری حل کند استقبال می کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: در ارتباط با مسایل مرتبط با شورای حل اختلاف، لایحه ای در ارتباط با شورای حل اختلاف به دولت ارسال شده تا دولت پس از بررسی به مجلس ارسال کند.

رییسی همچنین به مساله تمرکززدایی اشاره کرد و افزود: آن دسته از اختیارات که در استان قابل انجام است به استان واگذار شود.

وی ادامه داد: مسایل استان بررسی شده است و در جلسه عصر امروز مسوولان قضایی استان فارس در ارتباط با این مسایل تصمیم گیری خواهد شد و تا جایی که بتوانیم برای رفع مشکلات گام برمی داریم.

رییس قوه قضاییه همچنین به مساله دادن مرخصی در زندان ها به زندانیان اشاره کرد و گفت: این اقدام کار آسانی نبود و حتی همکاران ما به بیماری کرونا مبتلا شدند که جا دارد هم برای بیماران دعا کنم و هم برای همکارانی که مبتلا شدند شفا مسالت کنم.

رییسی در ادامه با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز چهاردهم خردادماه با موضوع امام تحول خواه و تحول گرا افزود: مسوولان و مدیران باید در تحول گرایی و تحول خواهی به امام و رهبری تاسی کنند و در حوزه خود تحول ایجاد کنند و وضع موجود و وضع مطلوب را ببینند و برای نزدیک به وضع مطلوب تلاش کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: فارس استان فرهنگ دوست و شعر و ادب است و می تواند رفتارهای آن برای کشور الگو باشد، اینجا ذخایر ارشمند شعر و ادب و بزرگانی از علما را دارد.

رییسی افزود: نسبت با مسایل فرهنگی باید مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی حساس باشند که فرهنگ می تواند ملیت و اسلامیت و تمدن را برای کشور حفظ کند و می تواند زمینه بسیاری از هنجارها و رفع ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: اگر مراقبت نکنیم آسیب های اجتماعی به جرم تبدیل می شود، باید آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن برسد.
رییس قوه قضاییه گفت: در حوزه پیشگیری حرف ما این است وقتی درست با ناهنجاری ها برخورد نشود فساد اجتماعی و اقتصادی می شود و به دادگاه می آید و باید با ان برخورد باشد لذا تاکید دارم نسبت به بحث پیشگیری توجه شود و نگذارند مساله به یک ناهنجاری و آسیب و بعد به یک جرم تبدیل شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا