سیاست
موضوعات داغ

دفاعیات طبری در دادگاه: ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام!

 دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در دومین جلسه دادگاه با بیان اینکه تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلبشان ارتباطی به من ندارد، گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته ام.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال برگزاری است.

در ابتدای جلسه، قاضی ضمن اعلام برگزاری جلسه علنی دادگاه گفت: قبل از شروع محاکمه لازم است مطالبی را از باب تذکر اعلام کنم.

وی ادامه داد: دادگاه به عنوان قانون تنها مرجع رسیدگی و دادرسی کامل درباره اتهام متهمان است و تصمیم به رای دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسی دلایل خواهد بود؛ لذا دیگران از هرگونه پیش‌داوری خودداری کنند.

قاضی بابایی افزود: برگزاری جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه حساب اشخاص و گروه‌ها باشد، و جریانات هم از تولید اخبار کذب و متهم کردن دیگران به نام متهمان این پرونده اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: به همه کسانی که در دادگاه سخن میگویند اعم از نماینده دادستان، شکات، متهمان و وکلا تذکر میدهم صرفا در محدوده کیفرخواست و سئوالات دادگاه اظهارنظر کنند.

قاضی یادآور شد: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر میبرند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک نمایند.

وی تاکید کرد: همانگونه که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند، قاطبه قضات و همکاران اداری، افرادی سالم، متدین و عادل هستند و عموم قضات تلاش دارند تا با تخلفات انجام شده برخورد کنند.

در ادامه قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را در باب زمین‌های کلاک ارائه دهد.

متهم طبری گفت: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست آویزی برای اتهام زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته ام.

متهم طبری ادامه داد: روشن است این پرونده سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ده سال یا ۱۵ سال گذشته است.

وی گفت: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلبشان ارتباطی به من ندارد.

متهم طبری مدعی شد: طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم.

وی مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم گفت: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به متهم طبری گفت: در ارتباط با دریافت رشوه به مبلغ ۸۴ میلیارد ریال از حسن نجفی توضیح دهید.

این متهم گفت: دفاعیاتم را وکیلم انجام می‌دهد.

قاضی گفت: حق دفاع وکیل محفوظ است و رویه دادگاه این است که اول اظهارات متهم استماع شود.

متهم طبری حین صحبت‌های قاضی از همان جایگاه با وکیلش مشورت کرد که آیا پاسخ بدهد یا خیر.

متهم طبری گفت: اصلا قبول ندارم با او قراردادی نداشتم و قراردادم با فرهاد مشایخ بود و مشایخ این پول را داد که با هم ساخت و ساز کنیم، ارتباط مالی با نجفی نداشتم.

قاضی بابایی اظهارات مشایخ را در مواجهه حضوری متهم نزد بازپرس قرائت کرد و خطاب به متهم طبری گفت: با توجه به این اظهارات پاسخ دهید.

متهم طبری گفت: با آقای مشایخ قراردادی را با هم منعقد کردیم و با توجه به رشته تخصصی من کارهایشان را انجام میدادم.

این متهم افزود: در مورد آن مبلغ اطلاعی ندارم، در سال ۹۰ مطلبی شنیدم و کسی به من گفت اگر فلانی به تو این پول را داده است پس بده، من ۴ و ۲۰۰ (چهار و دویست) از پول را برگرداندم و کتبا هم نوشتم که کل پول را بر میگردانم.

قاضی پرسید: تنظیم دست نوشته برای چه بوده است؟

متهم پاسخ داد: برای این نوشتم که قسمتی از پول را برگردانده ام و قسمتی را ساخت و ساز انجام دادم هنوز قراردادی که با آقای مشایخ بسته ام در مورد زمینی که به من واگذار کرد تا بسازم را به من نداده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا