سیاست

انتقاد مقام روس از آمریکا به دلیل ادامه مخالفت با توافق هسته‌ای

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره تلویحی به مواضع آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران (برجام) و تلاش‌هایش برای بر هم زدن آن، به واضع مخالفان این توافق تاخته است

آرنا نیوز :: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتقاد از مواضع آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران، آمریکایی‌های مخالف توافق هسته‌ای مقابل استدلال، توهین می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، با شدت گرفتن انتقادهای بین‌المللی از مواضع ضد ایرانی آمریکا و مخالفت‌های روسیه و چین با تحرکات دولت دونالد ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل، یک مقام روس استدلال‌های آمریکایی‌های مخالف برجام را جاهلانه، توهین‌آمیز و فاقد هر گونه استدلال خواند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره تلویحی به مواضع آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران (برجام) و تلاش‌هایش برای بر هم زدن آن، به واضع مخالفان این توافق تاخته است.

او نوشت: «مخالفان توافق (هسته‌ای) ایران درمانده و حتی جاهل هستند. در ابتدای بروز اختلاف، آنها دو یا سه استدلال و شعار مطرح می‌کنند. به محض آنکه استدلال‌ها و شعارهایشان رنگ می‌بازد، آنها بدون توجیه مناسب به سمت توهین به مخالفانشان حرکت می‌کنند. تعجب آور نیست؟!».

اولیانوف که نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین نشست‌های کمیسیون مشترک برجام است، پیش از این بارها از مواضع آمریکا به ویژه خروج غیرقانونی آن از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها انتقاد کرده است.

موضعگیری تازه این دیپلمات ارشد روس به موازات اظهارنظرهای بین‌المللی درباره تحرکات اخیر ضد ایرانی دولت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران انجام شده است.

دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بدون توجه به اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمن ملل ضمن تایید توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بر لزوم اجرای موثر مفاد آن تاکید داشته است، آمریکا را از این توافق خارج کرد و مغایر با مفاد آن، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعمال کرد.

در هفته‌های اخیر اما آمریکا برای تشدید فشارهای خود علیه ایران، به فکر استفاده از همین قطعنامه به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران افتاده و تحرکاتش را در شورای امنیت سازمان ملل تشدید کرده است.

دولت آمریکا معتقد است که به رغم خروج از برجام و به دلیل آنکه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است، می‌تواند مانع از منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران شود و همچنین سازو کار بازگشت خودکار تحریمها را فعال کند.

مقام‌های ایران، روسیه و چین اما این استدلال را رد و اعلام کرده‌اند که آمریکا با خروج از برجامف دیگر حقی برای توسل به مفاد آن ندارد.

در همین ارتباط نمایندگی چین در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا با خروج از برجام در عمل به تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شکست خورده و هیچ حقی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ندارد چه برسد به اینکه بخواهد ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها را فعال کند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا