سیاست

نظر عضو کارگزاران درباره ریاست مجلس آینده

دقیقا یک ماه دیگر زنگ آغاز به کار مجلس یازدهم زده می‌وند و منتخبان آن برای یک دوره چهارساله وقت دارند تا اهداف، برنامه‌ها وشعارهایی که به مردم داده‌اند را عملی کنند

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، خانجانی بر این باور است که داشتن تشکیلات و انسجامی عمل کردن یکی از ویژگی‌های قالیباف است و به همین خاطر است که آنها این روزها سعی می‌کنند کمتر خود را در معرض گفت‌وگوها و ارزیابی قرار دهند اما زنگ آغاز مجلس یازدهم که زده شود آنان عملیات کاری و تشکیلاتی خود را آغاز می کنند. «بنابراین احتمال دارد رقابت نهایی بین آقایان میرسلیم و قالیباف باشد؛ در نهایت باید منتظر بود چه نتیجه ای کسب می شود.»

دقیقا یک ماه دیگر زنگ آغاز به کار مجلس یازدهم زده می‌وند و منتخبان آن برای یک دوره چهارساله وقت دارند تا اهداف، برنامه‌ها وشعارهایی که به مردم داده‌اند را عملی کنند.

مهمترین مسئله در آغاز به کار مجلس یازدهم در بین اصولگرایانی که در 2 اسفند ماه سال 98 توانستند 30 بر هیچ در تهران بر رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان برنده شوند، انتخاب رئیس مجلس یازدهم است. انتخابی که حالا به نامزد نشدن «علی لاریجانی» در انتخابات اسفندماه که سه دوره متوالی ریاست مجالس هشتم، نهم و دهم را برعهده داشت آسان‌تر و البته پیچیده‌تر شده است.

هم اکنون نام افرادی همچون محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران، سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد و سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد برای تصدی کرسی ریاست مجلس به گوش می‌رسد، اما اینکه در نهایت چه کسی ریاست مجلس یازدهم را که حالا اکثریت آن را اصولگرایان فتح کرده‌اند به محل بحث تبدیل شده است.

«جهانبخش خانجانی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» نیز به این مسئله اشاره و تصریح دارد: مصطفی میرسلیم، محمدباقر قالیباف و حمیدرضا حاجی بابایی شخصیت‌هایی هستند که هم اکنون برای ریاست مجلس مطرح هستند و افرادی همچون عباسی و نیکزاد نیز مطرح شده‌اند که البته در چارچوب حاجی بابایی می‌گنجند.

وی افزود: اگر بخواهیم افرادی که هم اکنون برای ریاست مجلس یازدهم مطرح هستند را از ویژگی و سلوک فردی و نگاه نزدیک به حاکمیت بررسی کنیم، آقای میرسلیم به این شرایط نزدیک‌تر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه طبیعی است مخالفانی که قالیباف دارد میرسلیم ندارد، گفت: «جبهه پایداری و تیم آقای احمدی نژاد بیشترین مخالفت را با قالیباف خواهند داشت.»

خانجانی بر این باور است که داشتن تشکیلات و انسجامی عمل کردن یکی از ویژگی‌های قالیباف است و به همین خاطر است که آنها این روزها سعی می‌کنند کمتر خود را در معرض گفت‌وگوها و ارزیابی قرار دهند؛ چرا که از این طریق میزان مخالفت ها و بلند شدن صداهای مخالف قبل از شروع مجلس را به حداقل ممکن خواهند رساند و از گزند تیغ تند انتقادات نیز در امان خواهند ماند.

وی در عین حال تاکید کرد: اما زنگ آغاز مجلس یازدهم که زده شود آنان (قالیباف و تیم و همراهان او در داخل و خارج مجلس یازدهم) عملیات کاری و تشکیلاتی خود را آغاز می کنند تا بتوانند شهردار پیشین پایتخت را بر کرسی عالی مجلس شورای اسلامی بنشانند که البته در این راه هم شانس کمی ندارند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطر نشان کرد: «اگرچه تاکنون چهره های زیادی خود را به عنوان یکی از گزینه های احتمالی ریاست مجلس یازدهم مطرح کرده اند، اما به نظر می رسد با در نظر گرفتن همه جوانب و شرایط رقابت نهایی بین آقایان میرسلیم و قالیباف باشد؛ در نهایت باید منتظر بود چه نتیجه ای کسب می شود.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا