سیاستویژه ها

رای قطعی جاسوسان محیط زیستی صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه پیرامون احکام مربوط به فعالان محیط زیستی در دادگاه تجدیدنظر گفت: ای پرونده متهمان موسوم به پرونده محیط زیست از نظر ما یک پرونده علیه اقدام امنیت ملی است که رای نهایی آن صادر و قطعی شده است.

اهم اظهارات اسماعیلی در نشست خبری را بخوانید:
رأی دادگاه درخصوص متهمان موسوم به پرونده محیط زیست با اشاره به این مطلب که به نظر ما اقدام علیه امنیت است و رآی ان قطعی شده است.
در این پرونده مراد طاقباز به جرم همکاری با امریکا به ۱۰ سال حبس و رد وجوه دریافتی، نیلوفر بیانی به ۱۰ سال حبس، هومن جوکار به ۸ سال حبس، طاهر قدیریان به ۸ سال حبس، سام رجبی تبریز به ۶سال حبس، حمیده یا صدیقه کاشانی به ۶ سال حبس، امیرحسین خالقی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه زاده به ۴ سال حبس محکوم شدند.

برگرداندن امیر آلمانی از ترکیه
فردی به نام امیر آلمانی که سردسته باند تبهکار بود و در تهران مرتکب سرقت مسلحانه شده و از اراذل و اوباش بودند، بانک و پمب بنزین آتش زده و فیلم خود را برای کشورهای خارجی ارسال کرده و به ترکیه فرار کردند اما شناسایی شده و برگردانده شدند.
این فرد با نام امیر آلمانی مدتی در کمپ آلمان هم بوده و با عناصر گروهک نفاق جلساتی داشته و در حوادث آبان میدان داری میکرد.
این دسته باید متناسب مجازات شوند ولی هنوز آرای صادر شده برای وی و باندش قطعی نیست. این اعتشاشگران حتما باید پای میز محاکمه جوابگوی اعمال خود باشد.

برگزاری دادگاه طبری تا پایان سال؛ تحقیقات نهایی از پیوندی در حال انجام است
تحقیقات پرونده «اکبر طبری» تقریبا تمام شده است و تا قبل از پایان سال دادسرا تصمیم نهایی را خواهد گرفت.
پیش بینی ها انجام شده که در روزهای اول اسفند پس از صدور کیفرخواست، جلسات محاکمات نیز برگزار شود.
از نیمه دوم دیماه دستورالعمل کار جهادی برای رسیدگی به پرونده های معوق را صادر و ابلاغ کرده ایم و در این‌ مدت ۳۰۰ هزار پرونده معوق را رسیدگی کرده ایم و تا پایان اسفند این نهضت ادامه می یابد.
حمایت کشور فرانسه از روح الله زم و این اقدامات آنها در تناقض است.
در خصوص دستگیری «علی اصغر پیوندی» رییس سابق جمعیت هلال احمر، بخشی از پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شد اما دادگاه تحقیقات دادسرا را ناقص دانست و پرونده را اعاده کرده که افراد دیگری تحت تعقیب قرار گرفتند و عده ای ازاد شدند.
در دوبخش هلال احمر و دانشگاه شهید بهشتی پرونده در جریان است و تحقیقات در حال انجام بوده و بزودی با رفع نواقص به دادگاه برمی گردد.

اعلام فهرست جدید مفسدان اقتصادی از سوی سخنگوی قوه قضائیه؛ جزئیات احکام
در حد فاصل نشست قبلی سخنگویی تا امروز بیش از ۵۰ نفر از مفسدان اقتصادی محکومیت قطعی حاصل کرده اند که همین امروز فهرست تمامی آنها منتشر می شود.
برخی از مصادیق این محکومان عبارتند از: حمیدرضا مرادی به جرم اخلال در نطام ارزی به ۲۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق رد مال ۱ میلیون و ۸۴ هزار یورو در حق بانک ملت، محمد نائینی تهرانی به ۱۵ سال حبس ۷۴ شلاق رد مال ۱ میلیون ۸۹ هزار یورو در حق بانک رفاه، امیرخسرو علایی به ۱۲ سال حبس و شلاق و رد مال، سعید علیزاده به ۱۰ سال حبس شلاق و رد مال، مرتضی فلاح اشتری ۲ فقره ۲۰ سال حبس، شلاق، رد مال و جزای نقدی، مهرداد داودی به ۱۰ سال حبس، رحیم تبریزی میاندواب به ۱۳ سال حبس ضبط ۱۰۰ میلیارد تومان و محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شدند.

کیفرخواست برای سایر متهمان پرونده زم صادر می‌شود
تا به امروز فقط نسبت به خود روح الله زم کیفرخواست صادر شده و در مورد سایر متهمان تحقیقات ادامه دارد و کیفرخواست صادر نشده است.
برخی از متهمان بازداشت و برخی آزادند و بزودی کیفرخواست دوم برای افراد بازداشتی صادر می شود و برای افرادی که با وثیقه آزادند همچنان روند تحقیقات ادامه دارد.
در مورد شهید سلیمانی و همرزمانش از سوی دادسرا اعلام جرم شده و شعبه خاصی هم در نظر گرفته شده است و گزارشاتی از وزارت امور خارجه ثبت و در حال رسیدگی است.
خانواده این شهدا گفته‌اند که اقدام قضایی را بعد از مراسم‌ چهلم انجام می‌دهند که تاکنون اقدامی نشده در کشور عراق هم پرونده ای تشکیل شده و هیأتی از قوه قضائیه عراق به ایران آمده و پیگیر این اقدام جنایتکارانه هستند.

بازداشت ۲۰ مدعی اعمال نفوذ در انتخابات مجلس
در مورد ادعای برخی افراد برای اعمال نفوذ در انتخابات تاکنون ۲۰ نفر بازداشت شده اند.
حتی ادعا برای داشتن نفوذ هم جرم است و ما به تمام آنها رسیدگی می‌کنیم.
برخی از بازداشتی ها با قرار آزاد شدند و در حال حاضر ۴ نفر در بازداشت هستند.
در ارتباط با ادعای تایید صلاحیت افراد، فردی هم از استانداری تهران بازداشت شده است.

بهاره هدایت خارج دانشگاه بازداشت شد
بازداشت بهاره هدایت از سوی حراست دانشگاه انجام نشده و هیچ ربطی هم به انتخابات ندارد.
بازداشت وی خارج از دانشگاه بوده و اگر ادعایی در مورد ضرب و شتم باشد حتماً رسیدگی می‌کنیم. این فرد اتهاماتی غیر از موضوع انتخابات دارد. اگر تا الان آزاد نشده باشد تا غروب با توجه به تامین وثیقه آزاد می‌شود.
همچنین حکم ندا ناجی هم صادر شده و دادگاه بدوی محکومیت وی را به یک دوم تقلیل داده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا