سیاستویژه ها

موضع‌گیری جانشین موگرینی درباره ایران و برجام

«جوسپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا بر لزوم انجام تلاش های همه جانبه برای «زنده نگه داشتن» برجام تاکید کرد و از ایران نیز خواست همه مساعی خود را در این زمینه به کار گیرد.

بورل در مصاحبه با روزنامه ال پاییس اسپانیا که روز یکشنبه همزمان با آغاز فعالیتش به عنوان مسئول عالی سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا انتشار یافت، گفت: «ما بیشترین علاقه را برای حفظ و بقای توافق هسته ای داریم و از مقامهای ایرانی هم می خواهیم هر چه را که می توانند، انجام دهند تا این توافق زنده بماند.»

مسئول جدید سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا که پیش از این مسئولیت وزارت امور خارجه اسپانیا را برعهده داشت، با اشاره به یک ضرب المثل اسپانیایی تصریح کرد: ما اکنون هر کاری را که می توانیم برای حفظ برجام انجام می دهیم.

بورل افزود: «ما به دوستان ایرانی خود می گوییم که بهترین کار برای آنها این است که اجازه ندهند این توافق بمیرد.»

وی هشدار داد:« این یک خطای بزرگ خواهد بود که آنها کاری انجام دهند که به مرگ و نابودی این توافق منجر شود.»

بورل ۷۲ ساله که از امروز به عنوان یکی از مهره های کلیدی کابینه «اورسولا فون درلاین» رییس جدید اتحادیه اروپا فعالیت می کند، در این مصاحبه، تغییرات آب و هوایی و مهاجرت را دو چالش اصلی این اتحادیه در دوره جدید برشمرد و «نگاه به بیرون» و «برنامه ریزی در بعد جهانی» را از راهبردهای اصلی آن عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم اتخاذ سیاستهای ویژه اتحادیه اروپا در برابر اقدامات چالش برانگیز دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا تاکید کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا