سیاستویژه ها

تعرض به کنسولگری ایران در نجف؛ عراق محکوم کرد

منابع خبری در عراق گزارش دادند که مهاجمان کنسولگری ایران در نجف را آتش زدند.

در جریان این تعرض رسانه ها گزارش دادند: در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف یکصد تظاهرکننده زخمی شدند.
شبکه خبری سومریه نیوز هم در گزارشی اعلام کرد که تظاهرکنندگان جاده کربلا-نجف را بستند.
به گزارش منابع خبری، پلیس استان نجف تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.
یک منبع عراقی به این شبکه گفت که تظاهرکنندگان برای بستن این جاده از لاستیک خودروها استفاده کردند.
پس از آتش زدن کنسولگری ایران در شهر نجف خبرنگار ایرنا از این شهر گزارش کرده است که همه کارکنان کنسولگری ایران در سلامت کامل هستند و قبل ورود اغتشاشگران به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک کرده بودند.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر نگرانی از تکرار حمله به کنسولگری ایران در شهر کربلا است چون ماه گذشته به کنسولی ایران در کربلا نیز حمله کرده بودند.
به دنبال بروز ناآرامی ها هم اکنون مقررات منع رفت و آمد در شهر نجف برقرار شده و تظاهر کنندگان به تصاویر برخی از علما در نجف اهانت کردند و بیلبردهای آنها را بر زمین زدند.
به گزارش فارس، وزارت خارجه عراق می‌گوید هدف از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، آسیب رساندن به روابط دو کشور عراق و ایران بوده است.
همچنین استاندار نجف عراق ضمن حمایت از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در باره تلاش برخی از «آشوبگران» برای ایجاد فتنه در این استان شیعی هشدار داد.
چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. از میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان کنسولگری خبری رسمی در دست نیست.
بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزین به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموما گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.
طبق گزارش ایرنا، هم اکنون حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع ) خالی از زائرین است و قیس الخزعلی وارد نجف شده تا دفاع از بیت آیت الله سیستانی را بر عهده بگیرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا