مجله آرنا

4 روش سریع برای از بین بردن جای جوش..

پوست خوب و شفاف در زیبایی بسیار موثر است و حتی یکی از اصلی ترین رکن های زیبایی محسوب می شود، به همین دلیل درمان جوش صورت و رفع جای جوش از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش از مجله آرنا :: جالب است بدانید که از بین بردن جوش تا درمان جای و رفع قرمزی آن فرآیند راحت تری است، و برخلاف تصور بسیاری از افراد، معمولاً زمان زیادی نیاز است تا جای جوش به طور کامل از بین رفته و پوست به حال نرمال و طبیعی اش بازگردد.

جلوگیری از جای جوش

یک نکته مهم این است برای جلوگیری از جای جوش، دستکاری نکردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم است، شما میتوانید با مصرف برخی از مواد خوراکی و مصرف نکردن برخی دیگر از تشدید و التهاب آن جلوگیری کنید، بنابراین سعی کنید از مصرف مواد غذایی که قند و نشاسته زیادی دارند مانند شیرینی و برنج خودداری کرده و چربی بدنتان را متعادل نگهدارید.

پنج روش سریع برای از بین بردن جای جوش :

1. سرکه سیب :

سرکه سیب حاوی استیک، سیتریک، لاکتیک و ساسنیک اسید است که می‌تواند عامل جوش صورت را به طور کلی از بین ببرد، بر این اساس پیش بینی می‌شود سرکه سیبب به دلیل کنترل باکتری‌های پوست می‌تواند برای حذف جای جوش موثر باشد.

بدین ترتیب برای استفاده از خاصیت درمانی سرکه سیب آن را به میزان کم و به طور رقیق شده با آب مورد مصرف کنید.

طریقه استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جای جوش :

1. می توانید به صورت موضعی و مستقیم با یک پنبه روی صورت بزنید.

2. می توانید یک قاشق چای خوری سرکه سیب + یک لیوان آب گرم را صبح ناشتا میل کنید.

برای بار اول، بیش از حد نگذارید سرکه سفید روی صورتتان بماند چون باعث واکنش آلرژیک میشود، وقتی که متوجه شدید به آن آلرژی ندارید می توانید آن را دو بار در روز استفاده کنید.

سرکه سیبب را از چشم و نواحی دور چشم دور نگه دارید، افرادی که پوست حساس دارند نباید از این محلول استفاده کنند، چون می تواند باعث آسیب بیشتر به آنها شود.

یک نکته مهم: درصورتی‌که پوست چرب و دارای آکنه دارید این داروی طبیعی علاوه بر از بین بردن جای جوش منافذ پوستی را جمع کرده و پوست را متعادل می‌کند.

2. آب خیار :

خیار غنی از پتاسیم و ویتامین A است، بیشتر افراد برای درمان جای جوش و عارضه‌های پوستی دیگر، برش‌های آن را مستقیما روی پوست خود قرار می‌دهند، خیار همچنین به صاف و شفاف شدن پوست‌تان کمک می‌کند.

طریقه استفاده از خیار برای از بین بردن جای جوش :

آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید، آب آن را به صورت‌تان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید، این روش شاید زمان زیادی ببرد و نتواند یک‌ شبه شما را از شر همه‌ی جای جوش‌ها خلاص کند، اما با استفاده‌ی مداوم و روزانه از آن، پوستی صاف و سالم به شما هدیه خواهد داد.

حتی می توانید آب خیار را با گلاب مخلوط کنین و هر شب قبل از خواب روی صورتتان بزنید، در این روش علاوه بر از بین رفتن جای جوش به از بین بردن جوش‌های سر سیاه و جوش‌های التهابی کمک می کند و پاکسازی پوست، و منافذ باز صورت را می بندد و روشن کننده ی پوست است.

3. آلوئه ورا :

آلوئه ورا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه و آنزیم های زیادی است که برای پوست بسیار مفید هستند، خواص ضد باکتری موجود در ژل آلوئه ورا به طور موثری به درمان جای جوش و کاهش قرمزی مربوط به آن کمک می کند.

از دیگر خواص بسیار خوب آلوئه‌ورا این است که ماده‌ی مفید طبیعی برای از بین بردن لک و تیرگی پوست است.

طریقه استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن جای جوش:

یک برگ تازه و باطراوت آلوئه‌ ورا را انتخاب کنید، آن را بفشارید تا ژل آلوئه‌ ورا به‌دست آید، به‌ آرامی با انگشتانتان این ژل را روی نقاط جوشدار یا تیره ماساژ بدهید، این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا جای جوشهای شما به روشی طبیعی از بین بروند.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه ای تمیز روی پوست آسیب دیده خود قرار دهید و بعد از گذشت یک ساعت صورتتان را با آب تمیز بشویید و این روند را مدام تکرار کنید.

4. سفیده تخم مرغ :

سفیده‌ی تخم‌مرغ خاصیت ترمیم‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد که به بهبود جای جوش روی پوستتان کمک می‌کند و آنها را محو خواهد کرد، سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کنند.

طریقه استفاده از سفیده تخم مرغ برای از بین بردن جای جوش :

سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا سفید شود و پُف کند، آن را به‌ آرامی با انگشت روی پوستتان بمالید و بیشتر بر نقاط تیره و جاهای جوش متمرکز باشید، بعد از خشک شدن سفیده‌ی تخم‌مرغ روی پوستتان، یک یا دو دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید، این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید، اگر پوست‌تان خیلی خشک است بعد از شستن صورت‌تان با آب گرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

یک خاصیت کاربردی و خوب سفیده تخم مرغ لیفت پوست است، مخلوط کردن سفیده تخم مرغ با شکر، با یک بار استفاده کردن از این ماسک تغییر را روی پوستتان کاملا متوجه می شوید.

ترکیب سفیده تخم و سیب زمینی همیشه در دسترس است و می‌تواند ترکیب کارساز شما برای از بین بردن جای جوش‌های صورتتان باشد. سیب زمینی دارای مقادیر زیادی هیدروکربن و نشاسته است که برای صورت خاصیت ضد لک و از بین بردن جای جوش را دارد، کمی سیب زمینی را میکس یا رنده کنید و با سفیده یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید، آن را روی پوست صورتتان یا فقط جای جوش‌هایتان قرار دهید و صبر کنید تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند تا بتواند اثربخشی مناسبش را روی پوست داشته باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا