مجله آرنا

تست هوشی که دونالد ترامپ نمره کامل آن را گرفت؛ هوش شناختی‌تان را امتحان کنید

در این تست هوشی که در ادامه میخوانید ترامپ نمره کامل گرفته و عنوان کرده که رقیب او یعنی جو بایدن نمیتواند در این تست هوش جوابی درست بدهد. حال در ادامه این تست هوش را قرار دادیم تا شما هم خود را محک بزنید

در این تست هوشی که در ادامه میخوانید ترامپ نمره کامل گرفته و عنوان کرده که رقیب او یعنی جو بایدن نمیتواند در این تست هوش جوابی درست بدهد. حال در ادامه این تست هوش را قرار دادیم تا شما هم خود را محک بزنید

آرنا نیوز :: مجله آرنا |  دونالد ترامپ در جریان یک مصاحبه یک ساعته با فاکس نیوز بار دیگر به جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمله کرده و در حالی که شرایط و سلامت ذهنی او را به چالش می کشید در مورد نمره عالی خود در تست هوش شناختی خود گفت. وقتی مجری برنامه به وی گفت که در نظرسنجی های ماه نوامبر فاکس نیوز، جو بایدن از وی پیشی گرفته است دونالد ترامپ چنین گفت: «بایدن نمی تواند دو جمله پشت سر هم بگوید».

وی در ادامه در حالی که سلامت ذهنی بایدن را نقد کرده و به فراموشکار بودن او اشاره می کرد، تصریح کرد: «به من می گویید که مردم آمریکا می خواهند او را داشته باشند، در عصری که ما با دیگر کشورها مشکل داریم، کشورهایی که می خواهند ما را شکست دهند».

وی در ادامه این نظرسنجی ها را جعلی و نادرست خواند. وقتی که دونالد ترامپ مدعی شد جو بایدن از لحاظ روانی و ذهنی شرایط حضور در کاخ سفید را ندارد، کریس والاس، مجری برنامه، به سراغ تست هوشی رفت که ترامپ می گوید با نمره بالا آن را گذرانده است. در حالی که مجری برنامه می گوید این تست و سوالات آن بسیار ساده هستند، ترامپ می گوید که تنها ۵ سوال اول آسان بوده و هر چه پایین تر می روند سوالات سخت تر خواهند شد. وی مدعی می شود که به تمامی ۳۵ سوال این تست پاسخ مثبت داده است. او در ادامه مدعی می شود که جو بایدن توان انجام یک مصاحبه طولانی رو در رو، مانند آنچه که وی اکنون با مجری فاکس نیوز انجام می دهد را نخواهد داشت: «بایدن را در شرایط مصاحبه ای مانند این قرار دهید، در این صورت او روی زمین افتاده و با گریه مادرش را خواهد خواست. او خواهد گفت: مامان، مامان، لطفا منو ببر خونه».

ترامپ در پاسخ به سوال مجری دموکرات فاکس نیوز مبنی بر اینکه آیا از نظر او جو بایدن فرتوت است چنین می گوید: «من نمی خواهم این را بگویم. من می گویم که او برای رییس جمهور شدن صلاحیت ندارد. برای رییس جمهور بودن باید باهوش و سرسخت باشید و خیلی چیزهای دیگر. او حتی از زیرزمینش نیز بیرون نمی آید» و در ادامه او را «جو خواب آلود» می خواند. اما تست هوش شناختی که رییس جمهور ایالات متحده در آن نمره «عالی» گرفته و به نظرش جو بایدن نمی تواند آن را با موفقیت انجام دهد چیست؟

پزشک دونالد ترامپ در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که رییس جمهور در تست ارزیابی شناختی استانداردی که برای وی در نظر گرفته شده نمره کامل دریافت کرده است. این تست ۱۰ دقیقه ای که با عنوان ارزیابی شناختی مونترال (Montreal Cognitive Assessment (MoCA)) شناخته می شود در سال ۱۹۹۶ برای متخصصان به منظور شناسایی ناهنجاری و نقص شناختی خفیف طراحی شده است. این تست تمرکز، توجه، حافظه، زبان، محاسبات، جهت یابی، عملکرد اجرایی و مهارت های بصری افراد را می سنجد. دونالد ترامپ در این تست نمره کامل گرفته بود، ۳۰ از ۳۰

هر نمره ای بالاتر از ۲۶ نرمال انگاشته شده و کمتر از آن مایه نگرانی است. کسانی که در این تست نمره قابل قبولی دریافت کنند نیازی به انجام تست های شناختی دیگر نخواهند داشت. نمره متوسط در این تست ۲۷٫۴ است و افراد دارای نقص شناختی ملایم به طور متوسط نمره ۲۲٫۱ را دریافت می کنند در حالی که بیماران آلزایمری نمره ای در حدود ۱۶ را دریافت خواهند کرد. دونالد ترامپ اولین رییس جمهور ایالات متحده بود که این تست معتبر و مشهور را انجام می داد.

تست ارزیابی شناختی مونترال به شرح زیر است:

۱- مهارت معادل سازی

در این قسمت از فرد خواسته می شود که ۵ عدد و ۵ حرف اول الفبای انگلیسی را به ترتیب به هم وصل کند (۱-A و ۲-B و به همین ترتیب). در پایان، به ازای هر جواب مثبت، فرد یک نمره دریافت خواهد کرد که در مجموع ۵ نمره خواهد بود.

۲- مهارت بصری ساختاری (مکعب)

در این قسمت از فرد خواسته می شود که نسخه خود از مکعب درون تست را در محل تعیین شده بکشد. این مکعب باید دقیقاً شبیه همانی باشد که در تست آمده است.

۳- مهارت بصری ساختاری (ساعت)

در این بخش از تست از فرد خواسته خواهد شد که یک ساعت با تمامی اعدادش را کشیده و یک زمان مشخص را در آن با استفاده از عقربه ها ترسیم کند. در این قسمت باید شکل ساعت کاملاً گرد باشد، تعداد ساعات و اعداد کاملاً دقیق و بی نقص باشد و زمان تعیین شده نیز به درستی مشخص شده باشد که در صورت درستی هر کدام از این سه ویژگی، یک نمره به فرد داده خواهد شد.

۴- نام‌گذاری

در این قسمت تصاویر سه حیوان قرار داشته و از فرد خواسته می شود که نام آن ها را کنارشان بنویسد. هر جواب درست یک نمره دارد.

۵- حافظه

در این تست، پزشک به بیمار می گوید که یک سری کلمات گفته می شود که وی باید آن ها را به خاطر بسپارد. در پایان از وی خواسته می شود که کلمات گفته شده را بگوید بدون اینکه نیازی به حفظ ترتیب باشد. پزشک با فاصله یک ثانیه، ۵ کلمه را خواهد گفت و بعد از آن نوبت بیمار است که آن ها را بازگو کند. این رویه یک بار دیگر نیز تکرار می شود. در پایان بار دیگر از بیمار خواسته خواهد شد که ۵ کلمه گفته شده را به زبان بیاورد. در اینجا نمره اضافی وجود ندارد، تنها در صورت پاسخ نادرست، یک نمره منفی به حساب او گذاشته خواهد شد.

۶- توجه

به خاطر سپردن اعداد: پزشک ۵ عدد را می خواند و شخص تست دهنده باید آن ها را به همان ترتیب بازگو کند.

به خاطر سپردن اعداد با ترتیب معکوس: پزشک به فاصله هر یک ثانیه یک عدد و در نهایت ۳ عدد را می خواند و از بیمار خواسته می شود که آن ها را به ترتیب معکوس بیان کند.

حروف: پزشک یک سری حروف را با فاصله یک ثانیه به ازای هر حرف خوانده و از بیمار خواسته می شود که هر بار دکتر حرف A را می گوید، او روی دست خود بزند.

ریاضی: بیمار از عدد ۱۰۰ شروع کرده و به سمت پایین بشمارد با این تفاوت که هر بار ۷ شماره از عدد قبلی کم کند تا زمانی که تست گیرنده بگوید تست تمام است. نمره این بخش نیز در کل ۳ نمره است و در صورت حتی یک عدد اشتباه، نمره ای به وی تعلق نخواهد گرفت.

۷- تکرار جمله

تست گیرنده جمله ای را بیان کرده و شخص باید عیناً آن را تکرار کند. تست گیرنده در ادامه جمله دیگری خوانده و تست دهنده بار دیگر باید آن را دقیق بازگو کند. هر پاسخ درست یک نمره خواهد داشت.

۸- مهارت زبانی

در این قسمت یک حرف توسط تست گیرنده بیان شده و شخص تست دهنده باید در عرض ۶۰ ثانیه دستکم ۱۱ کلمه که با آن حرف شروع می شود را بیان کند. این کلمات نباید اسم افراد باشند و همچین نمی توانند حروف هم صدا با اضافه کردن پسوند و پیشوند باشند. این بخش نیز یک نمره خواهد داشت.

۹- خلاصه کردن

در این قسمت از فرد خواسته می شود که ارتباط بین برخی واژه های خاص را بیان کند (برای مثال رابطه بین دوچرخه و قطار). امتیاز این بخش نیز دو نمره است. لازم به ذکر است که برای این بخش پاسخ هایی از پیش تعیین شده که باید به آن ها اشاره شود والا امتیازی دریافت نخواهد شد، برای مثال دوچرخه و قطار هر دو وسیله سفر، حمل و نقل هستند و برای سفر استفاده می شوند.

۱۰- یادآوری تأخیری

در این قسمت از فرد خواسته می شود که کلماتی که در قسمت ۶ این تست برایش خوانده شده بود را به یاد بیاورد. هر کلمه ای که درست بیان شود یک امتیاز دریافت خواهد کرد.

۱۱- موقعیت زمانی و مکانی

در اینجا از فرد خواسته می شود که تاریخ دقیق روز، نام مکانی که الان در آن هستند، از جمله نام شهر را بیان کنند. هر پاسخ درست یک امتیاز خواهد داشت.

در پایان این تست امتیازات جمع شده و در صورتی که فرد کمتر از ۱۲ سال آموزش رسمی دیده باشد یک امتیاز به امتیازات او اضافه می شود و امتیازات بدست آمده بشکل زیر تحلیل می شود:

حدود ۱۶: سلامت شناختی یک بیمار مبتلا به آلزایمر

حدود ۲۲: سلامت شناختی کسی که به مشکل شناختی ملایم مبتلاست.

بالاتر از ۲۶: نرمال

۳۰: نمره کامل (نمره دونالد ترامپ)


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا