اقتصاد

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تومان و مرغ گرم ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و خرده فروشی ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو سینه با کتف ۳۱ هزار تومان، سینه بدون کتف ۳۳ هزار تومان و فیله مرغ ۴۱ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، افت تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را علت اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه ترخیص نهاده‌های دامی تا حدودی بهبود یافته است، گفت: این در حالی است که اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد همچنان بالاست.

یوسف خانی در پایان قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ را تکذیب کرد و گفت: اگرچه مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ به مرز ۳۰ هزار تومان هستند، اما این امر در ماه‌های آتی محقق نخواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا