اقتصاد

قیمت پای مرغ هم از نرخ مصوب مرغ بیشتر شد

درحالی که حداکثر قیمت مصوب مرغ در بازار 20400 تومان است هر کیلوگرم پای مرغ در میدان میوه و تره بار تهران 27700 تومان و بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ به فروش می رسد

در حالی که حداکثر نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان است با افزایش قیمت مرغ و از طرفی افزایش تقاضا برای خرید پای آن، قیمت هر کیلوگرم از آن به ۲۷۷۰۰ تومان افزایش یافته که حتی بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ است.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا  به نقل از خبرگزاری تسنیم درحالی که حداکثر قیمت مصوب مرغ در بازار 20400 تومان است هر کیلوگرم پای مرغ در میدان میوه و تره بار تهران 27700 تومان و بالاتر از نرخ مصوب خود مرغ به فروش می رسد.

در حال حاضر هر بسته پای مرغ 400 گرمی در میادین میوه و تره بار تهران 11100 تومان به فروش می رسد در حالی که قیمت این محصول پیش از گرانی مرغ 6 هزار تومان بود و همزمان با افزایش قیمت مرغ در بازار قیمت پای آن نیز افزایش یافته است.

قیمت پای مرغ در بسته های 400 گرمی نیز در فروشگاه های سطح شهر 12000 هزار تومان قیمت گذاری شده است و قیمت پای مرغ در نرخ نامه میدان میوه و تره بار نیز در بسته های 500 گرمی 11100 تومان اعلام شده و در واقع میدان میوه نیز نرخ مصوب خود را با کم فروشی رعایت نمی کند.

در حالی که قیمت مرغ در بازار به قیمت های متفاوت و البته بسیار بالاتر از نرخ مصوب به فروش می رسد و از قیمت های 33 هزار تومان و حتی 40 هزار تومان رد شده است اما این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام در میدان میوه و تره بار به قیمت 18500 تومان توزیع می شود که پایین تر از نرخ مصوب تنظیم بازار است.

بخشی از پای های مرغ های تولید شده در کشور به چین صادر میشود و بخشی از پای مرغ نیز در بازار و برای مصارف مختلف استفاده می شود که با گرانی مرغ تقاضا برای خرید پای آن افزایش یافته است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا