اقتصاد

کم‌توجهی مشترکان پرمصرف، مشکل‌ساز در تامین برق

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مشترکان پرمصرف اگر بین ساعت۱۳ تا ۱۷ مصرف خود را مدیریت کنند با مشکل در تامین برق مواجه نخواهیم شد

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، سخنگوی صنعت برق با اشاره به عبور پیک مصرف برق کشور از مرز۵۶ هزار مگاوات گفت: مشترکان پرمصرف ضروری است روش‌های مدیریت مصرف بهینه را اعمال کنند تا مشکلی در تامین برق پیش نیاید .

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: مشترکان پرمصرف اگر بین ساعت۱۳ تا ۱۷ مصرف خود را مدیریت کنند با مشکل در تامین برق مواجه نخواهیم شد.

وی کاهش استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت اوج بار و انتقال آن به ساعت کم باری، استفاده از دورکند کولرآبی، تنظیم دمای کولرگازی برروی درجه ۲۴ را از جمله مهمترین راهکارهای مناسب مدیریت مصرف برشمرد.

رجبی مشهدی افزود: رشد متعارف مصرف مشکلی در تامین برق ایجاد نخواهد کرد اما تداوم رشد فزاینده فعلی شرایط سختی را اعمال خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: تداوم افزایش دما احتمال عبور پیک مصرف از مرز ۵۷ هزارمگاوات در هفته آینده را جدی تر می‌کند.

وی ادامه داد: عبور پیک مصرف از مرز ۵۶ هزارمگاوات درحالی صورت گرفته که هنوز در فصل بهار هستیم و به طور معمول در چنین فصلی درسال‌های گذشته مصرف اینچنینی نبوده است.

رجبی مشهدی گفت: مصرف برق پانزده استان کشور از میزان مصرف آنها در مدت مشابه پارسال عبور کرده و این در شرایطی است که هنوز وارد روزهای گرمتر سال نشده‌ایم که مصرف بیشتر را می‌طلبد.

سخنگوی صنعت برق افزود: تداوم روند مصرف با وضعیت فعلی که بین‌دوتا سه هزارمگاوات است شاید اعمال محدودیت هایی را اجتناب‌ناپذیر کند گرچه تلاش بر اعمال روش‌های مدیریت مصرف است.

سخنگوی صنعت برق بر ضرورت مدیریت مصرف به خصوص از جانب مشترکان‌ پر مصرف تاکید کرد و خاطرنشان ساخت:معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر خاطرنشان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که روند مصرف فزاینده امکان اعمال برخی روش‌ها را دور از انتظار نمی‌کند گرچه اولویت اعمال روش‌های مدیریت مصرف و تشویق به همکاری با صنعت برق است.

وی از مشترکان بزرگ مانند صنایع و بخش کشاورزی خواست نهایت همراهی را با صنعت برق همانند سال گذشته داشته باشند تا ناگزیر به اعمال خاموشی نشویم.

رجبی مشهدی گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نداریم و تاکید بیشتر برصرفه‌جویی و همکاری مردم است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا