اقتصاد

قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش یافت

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر مرغ در خرده‌فروشی‌ها با قیمت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می شود

به گزارش آرنا ، رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر مرغ در خرده‌فروشی‌ها با قیمت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می شود.

مهدی یوسف خانی با بیان اینکه کاهش تقاضای مردم برای خرید مرغ، قیمت آن را کاهش داده است، اظهار کرد: امروز قیمت مرغ در کشتارگاه ۱۰ هزارو ۳۰۰ تومان، قیمت توزیع درب مغازه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت عرضه شده در خرده‌فروشی‌ها ۱۱هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت مرغ، مرغداران را نیز متضرر کرده است، گفت: مردم به دلیل ویروس کرونا هر روز برای خرید از خانه خارج نمی شوند و همین موضوع باعث شده که یک روز بازار فروش خوبی داشته باشیم و شش روز دیگر تقاضا کاهش یابد و این در حالی است که عرضه و تولید مرغ نیز افزایش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی همچنین به بازار میگو وماهی اشاره کرد و گفت: تقاضا برای خرید میگو و ماهی نیز کاهش یافته و قیمت ها در برخی اقلام با کاهش نیز مواجه شده است.

یوسف خانی در ادامه با بیان اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در اسفند و ابتدای فروردین تا حدود ۲۲ هزارتومان هم پیش رفت، گفت: این افزایش قیمت به دلیل صادرات رخ داد ولی در حال حاضر قیمت تخم مرغ کاهش یافته و هر شانه ۳۰ تایی حدودا ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است.
گفتنی است؛ براساس مشاهدات میدانی، مرغ در خرده فروشی ها با قیمت حدود ۱۱ هزار تومان به فروش می رسد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا