اقتصادبرگزیده ها

احتمال ادامه ریزش قیمت نفت در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۰

نتیجه نظرسنجی از ۳۰ اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت‌های نفت به پایان نرسیده است و احتمالا در ۳ ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

آرنا نیوز :: نتیجه نظرسنجی از ۳۰ اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت‌های نفت به پایان نرسیده است و احتمالا در ۳ ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نتیجه نظرسنجی از ۳۰ اقتصاددان، استراتژیست و تاجر نفت نشان داد که سقوط شدید قیمت‌های نفت به پایان نرسیده است و احتمالا در ۳ ماهه دوم ادامه خواهد داشت.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی معتقدند شوک تاریخی تقاضای نفت که به علت شیوع ویروس کرونا به وجود آمده در ۳ ماهه جاری بدتر خواهد شد که این هرگونه تلاش تولیدکنندگان سنگین‌وزنی مانند روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید و متوازن کردن بازارها را در سایه خود قرار خواهد داد.

یافته‌های این تحقیق سی‌ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که جهش قیمت نفت به دنبال هر گونه توافق عربستان سعودی و روسیه، که انتظار می‌رود منجر به کاهش تولید ۱۵ میلیون بشکه‌ای (معادل ۱۰ درصد از عرضه نفت در جهان) شود، موقطی خواهد بود.

طبق میانگین پیش‌بینی ۳۰ استراتژیست، تحلیل‌گر و تاجر شرکت کننده در نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی (۱۲ نفر از ۳۰ نفر)، قیمت شاخص برنت که بارومتر (فشارسنج) ۷۰ درصد از نفت تبادل شده در جهان است، احتمالا در ۳ ماهه جاری به میانگین ۲۰ دلار بسنده خواهد کرد.

هر چند یک سوم این افراد (۹ نفر از ۳۰ نفر) معتقدند قیمت‌ها در این ۳ ماهه به زیر ۲۰ دلار افت خواهند کرد.

در بین بدبین‌ترین‌ها دنیل هاینز از بانک ای‌ان‌زی پیش‌بینی کرد که قیمت نفت برنت به محدوده ۱۵ دلار وارد خواهد شد، در حالی که یوهانس بنیگنی از جی‌بی‌سی انرژی پیش‌بینی کرد که قیمت هر دو شاخص نفت موقتا به حدود ۱۰ دلار برسد.

جان دریسکول، مدیر شرکت خدمات جی‌تی‌دی انرژی، گفت: سقوط ۱۰ درصدی تقاضا وضعیت نرمال جدید نفت خواهد بود


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا