اقتصادبرگزیده ها

جزئیات حمایت دولت از مردم برای عبور از بحران کرونا

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سه مرحله پرداخت بسته حمایتی کرونایی تعریف کردیم، گفت: تا هفته آینده بسته اول برای سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت پرداخت خواهد شد که از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: اقدام دوم دولت درخصوص افرادی است که به نوعی معیشت آنان دچار مشکل شده لذا دو بسته حمایتی را تعریف کردیم که تا هفته آینده بسته اول پرداخت خواهد شد. در این راستا سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شدند که براساس بعد خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. تا پایان دوره بیماری کرونا و آثار آن سه مرحله پرداخت خواهیم داشت.

نوبخت بسته های حمایتی مذکور را غیر از حمایت معیشتی انتهای سال دانست و تصریح کرد: چهار میلیون خانوار دارای مشاغل خرد نیز شناسایی شده اند که به واسطه کسادی بازار شب عید با مشکلات مواجه هستند لذا یک تا دو میلیون وام قرض الحسنه بدون ضامن برای این قشر در نظر گرفته شده که به صورت ۲۷ ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ناشناخته بودن بیماری کرونا در جهان، بر لزوم استفاده از الگوی رفتاری کشور چین تاکید کرد و یادآور شد: خوشبختانه کرونا در چین مهار شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده نیز شاهد مهار آن در سراسر جهان و ایران باشیم.

وی ضمن قدردانی از قوای سه گانه و نیروهای مسلح و بخش خصوصی، اظهار کرد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شده تا نیازهای کادر درمانی را برطرف کنند، اما اگر کسی بیمار نشود با این همه خسارت مواجه نخواهیم شد.

نوبخت با بیان اینکه بیماری کرونا برای پیشگیری نیاز به هزینه کرد فراوانی ندارد، گفت: فقط کافیست زمینه انتقال کرونا را فراهم نکنیم لذا مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و فعالیت ادارات و سازمان ها را محدود کردیم تا مردم در خانه بمانند و تماس را کم کنند. با وجود سختی های تحریم و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تداوم طرح های عمرانی، نباید اجازه دهیم کرونا خسارت مضاعف برای کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از مردم خواست شرایط ایزوله شدن در خانه و کاهش تردد در شهر و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند و یادآور شد: وظیفه ماست که نیازهای بیمارستان ها را تامین کنیم و این روند تا پایان این بحران ادامه خواهد داشت.

وی از پرداخت چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان بیمه سلامت ایرانیان خبر داد و اضافه کرد: همچنین پنج هزار میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی جهت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کردیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا