اقتصادبرگزیده ها

تعیین تکلیف دستمزد کارگران در روز‌های پایان سال

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: به دلیل برگزاری دیر هنگام جلسات شورای عالی کار، دستمزد سال آینده کارگران در روز‌های پایانی سال مشخص می‌شود.

ناصر چمنی، رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران در تشریح آخرین مباحث جلسات کمیته دستمزد اظهار کرد: در مناطق آزاد برخی کارفرمایان به حقوق کارگران توجه نمی‌کنند، این موضوع در جلسه شورای عالی کار بحث شد و رسیدگی به این امور را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: باید به تمام کارفرمایانی که از حقوق کارگرن خود پیروی نمی‌کنند، هشدار دهیم تا این قشر زحمت کش به تمام حقوق و مزایای خود در جامعه دست یابند.
رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران بیان کرد: دستمزد منطقه‌ای که پیشتر پیشنهاد آن به شورای عالی کار داده شد، با انتقاد اکثریت اعضا این شورا روبه رو و به طور کامل از دستور کار خارج شد و در سال آینده نیز همانند گذشته از روش مزد ملی به کارگران حقوق پرداخت می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دلیل مخالفت اعضای شورای عالی کار با دستمزد منطقه‌ای این بود که باید دستمزد‌ها نرخ و حداقل مشخصی داشته باشند تا در این زمینه سو استفاده صورت نگیرد.
رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران گفت: یکی دیگر از دلایلی که با دستمزد منطقه‌ای مخالفت کردیم این بود که در این روش، دستمزد کارگران در مناطق محروم از حداقل نیز کمتر است، در این صورت با پدیده مهاجرت به کلان شهر‌ها مواجه می‌شویم.
چمنی ادامه داد: افزایش برخی کالا‌های اساسی در اواسط امسال، محاسبات سبد معیشت کارگران را دچار اختلال کرد و هم اکنون در تلاشیم تا در این خصوص به یک نرخ و توافق واحد در جلسات شورای عالی کار برسیم.
وی با بیان اینکه یک شنبه هفته گذشته آخرین جلسه شورای عال کار برگزار شد تصریح کرد: پیشنهاد دادیم که حداقل هر دوهفته یک بار جلسه شورای عالی کار با حضور افرادی که می‌توانند ما را در تعیین سبد معشت کارگران همراهی کنند، برگزار شود که پیش از عید نوروز دستمزد سال آینده کارگران مشخص شود.
رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران افزود: حدودا ۴۰ روز تا پایان سال فرصت باقی مانده و با این اوصاف دستمزد سال آینده کارگران تا آخر بهمن ماه مشخص نمی‌شود و تا اواخر سال زمان نیاز است.
چمنی مطرح کرد: در برخی سال‌ها به دلیل تنگی وقت، نرخ دستمزد کارگران پس از عید نوروز مشخص می‌شد، اما امیدواریم که امسال این اتفاق رخ ندهد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا