حوادث

وقوع زلزله در طبس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زلزله ۵.۱ عشق آباد طبس و پس لرزه‌های آن تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش آرنا :: محمدعلی آخوندی مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ساعت ۰۴:۰۷ امروز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ حوالی عشق آباد طبس را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در طول جغرافیایی ۵۶.۷۳، عرض جغرافیایی ۳۴.۲ و با عمق ۸ کیلومتر رخ داد، افزود: این زلزله در ۲۵ کیلومتری عشق آباد، ۶۹ کیلومتری طبس و ۷۴ کیلومتری بشرویه به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: زمین لرزه تاکنون خساراتی نداشته و در روستا‌هایی که رخ داده یا خالی سکنه و یا کم جمعیت هستند؛ برخی از روستا‌های پاشنه‌ داران و خیرآباد در منطقه وقوع زمین‌ لرزه خالی از سکنه و روستا‌های حلوان، پی‌ استان و کلشانه این زمین‌لرزه را احساس نکرده‌اند.

آخوندی با بیان اینکه پنج تیم امدادرسانی از بنیاد مسکن، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری در منطقه آماده باش هستند، تصریح کرد: منطقه طبس به دستور استاندار امروز در آماده باش کامل به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه همچنین دو پس‌ لرزه به بزرگی ۲.۶ و ۳.۶ بعد از زمین‌ لرزه اولیه نیز رخ داد، یادآور شد: از معدن کاران خواسته‌ایم که امروز داخل تونل معدن نرفته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز دقایقی پیش به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: زلزله ۵.۱ ریشتری ساعت ۴:۷ امروز سه شنبه (۲۲ شهریور)، عمق ۸ کیلومتری زمین در استان خراسان جنوبی، حوالی عشق آباد را لرزاند.

وی افزود: در پی وقوع زمین لرزه در حوالی عشق آباد شهرستان طبس، سه تیم ارزیاب هلال‌احمر خراسان جنوبی برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند، در پی این حادثه سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون تماس با فرمانداری‌ها و دهیاری‌های نزدیک به کانون زلزله در حال انجام است و اعضای خانه‌ های هلال استان نیز برای ارزیابی این حادثه فعال شده‌اند، هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌ های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا