حوادث

۱۲۹ ساختمان پر خطر تهران از پلاسکو خطرناک ترند

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پر خطر در تهران خبر داد و افزود: این ساختمان ها بسیار پرخطر هستند به شکلی که از پلاسکو خطرناک تر و بحران آفرین ترند.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ::  مهدی پیرهادی در سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: این روز بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است. هدف از این روز یادآوری و بزرگداشت آن و جلب نظر به مخاطرات عمومی و پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از آن است.

وی در خصوص حوادث هفته گذشته نیز گفت: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسانها و حفظ، نگهداشت، بهینه سازی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات از موضوعات مهمی است که همواره به آن توصیه شده است. مقررات و ضوابط سختی در تمامی دنیا برای رعایت این موارد به مرحله اجرا درآمده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به عنوان نماینده مردم شریف تهران هر ساله باید چه تعداد حادثه صورت گیرد تا شاهد تغییر نگرش مدیریتی و کلان از رویکرد مدیریت بحران به رویکرد پیشگیرانه و کنترل هرگونه عوامل خطر آفرین باشیم و مدیریت خطر در اولویت برنامه‌های مسئولین اجرایی قرار گیرد. یکی از موضوعاتی که در تهران حائز اهمیت است وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر است که از پلاسکو خطرناک تر و بحران آفرین ترند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز به این ۱۲۹ ساختمان توجه نکنیم یک حادثه و یک بحران دیگر به وقوع خواهد پیوست و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

پیرهادی با بیان اینکه امروز باید به این موضوع فکر کنیم و فردا دیر خواهد بود افزود: اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست اما واقعیت این است که در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، ۳۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۱۸۹ ساختمان میان خطر وجود دارد. اگر تمامی دستگاه‌ها برای این موضوع، فکر نکنند شاهد صدمات جبران‌ناپذیر خواهیم بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا