حوادث

زلزله ۵.۱ ریشتری استان گلستان را لرزاند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر، رامیان در استان گلستان را لرزاند.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ،  سازمان مدیریت بحران کشور درباره مختصات این زلزله اعلام کرد: برابر گزارش مقدماتی که مرکز ژئوفیزیک منتشر کرده است، این زمین‌لرزه که در ساعت ۲:۰۴ بامداد امروز حوالی رامیان در استان گلستان را لرزانده ۵.۱ ریشتر بزرگی داشته و در عمق ۹ کیلومتری زمین بوده است.

کانون این زلزله در ۳ کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۰ کیلومتری خان ببین در استان گلستان بوده و تا مرکز استان گلستان ۶۱ کیلومتر فاصله دارد.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: تیم‌های ارزیاب به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده‌اند و بررسی‌های آنان در حال انجام است.

فرماندار رامیان گفت: از زمین لرزه پنج و یک دهم ریشتری که ساعت ۲و۴ دقیقه بامداد امروز دوشنبه در این شهرستان، گزارشی دریافت نشده و برابر گزارش های دریافتی در دو روستای “قورچای و ویرو” تعداد انگشت شماری از اهالی مصدوم شدند.

حمیدرضا چوبداری افزود: این افراد عمدتاً به سبب ترس و اضطراب ناشی از زلزله و هنگام خارج شدن از منزل دچار مصدومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بابیان اینکه وضع عمومی مصدومان زمین لرزه بامداد امروز خوب است، افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه دریافتی از دهیاران دو روستای اشاره شده، این زمین لرزه همچنین سبب ایجاد ترک در برخی واحدهای مسکونی که اغلب “کاه گلی” بودند، شده است.

چوبداری اضافه کرد: بر اثر این زمین لرزه همچنین گاز و برق برخی از مناطق روستایی رامیان قطع شد که بلافاصله توسط تیم‌های کشیک ادارات مذکور وصل گردید.

فرماندار رامیان همچنین از اعزام گروه‌هایی از ستاد مدیریت بحران این شهرستان به مناطق روستایی خبر داد و تصریح کرد: به نظر می رسد زمین لرزه بامداد امروز خسارت جانی نداشته باشد.

وی افزود: با این حال برآورد دقیق خسارت با روشن شدن هوا و جمع بندی گزارش‌های دریافتی، اطلاع رسانی می‌شود.

در همین حال، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز آخرین وضع امدادرسانی به زلزله زدگان این منطقه را تشریح کرد و گفت: با کسب خبر وقوع این زمین لرزه در منطقه یاد شده بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تشکیل شد و با صدور دستور ستادی به جمعیت هلال‌احمر استان گلستان، دستور اعزام ۲ دستگاه آمبولانس، ٦ دستگاه خودروی کمک دار، یک دستگاه موتور آمبولانس از نزدیکترین پایگاه های امداد و نجات به کانون زلزله صادر شد.

مهدی ولی پور اضافه کرد: طبق اطلاعات ارزیابی شده میدانی از سوی گروه های ارزیاب هلال احمر، مصدومان این زلزله تا ساعت چهار و ۲ دقیقه بامداد تعداد ١٠ نفر (هفت نفر روستای قورچای و ٣ نفر روستای الهادی) گزارش شده است.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۵ هزار نفر درشرق استان گلستان واقع است.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین در ۳ کیلومتری رامیان، ۹ کیلومتری آزادشهر و ۱۰ کیلومتری خان ببین رخ داد.

این زمین لرزه در بیشتر شهرهای استان گلستان احساس شد و برای دقایقی مردم را به بیرون از خانه کشاند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا