حوادث

بیش از ۲۰۸ کشته و زخمی در پی انفجار کامیون سوخت در چین

مقامات چین اعلام کردند در پی انفجار یک کامیون حامل سوخت در بزرگراهی در جنوب شرقی چین دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۸۹ نفر نیز زخمی شده‌اند

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، مقامات چین اعلام کردند در پی انفجار یک کامیون حامل سوخت در بزرگراهی در جنوب شرقی چین دست‌کم ۱۹ نفر کشته و ۱۸۹ نفر نیز زخمی شده‌اند.

این کامیون حامل گاز طبیعی مایع (LNG) حدود ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) در بزرگراه “شِن‌یانگ-هایکو” در جنوب “شانگهای” در استان “چه‌جیانگ” منفجر شد.
انفجار دومی نیز پس از سقوط کامیون به کارگاه یک کارخانه در آن نزدیکی به وقوع پیوست.

این انفجار که بعد از ظهر روز گذشته (شنبه) به وقوع پیوسته باعث وارد شدن خسارت گسترده به ساختمان‌های اطراف شده است همچنین خودروهای اطراف این کامیون در زمان حادثه نیز طعمه حریق شده‌اند.

آتش‌نشانان شب گذشته مشغول انجام عملیات اطفای حریق ساختمان‌های اطراف محل حادثه بودند که در پی این انفجار دچار آتش‌سوزی شده بودند.

۱۸۹ نفری که در پی وقوع این حادثه زخمی شده‌اند، به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

ویدیوهای منتشر شده از این حادثه ساختمان‌های سوخته و تخریب شده ناشی از این انفجار همچنین ستون‌های بزرگ دود را نشان می‌دهند.

امدادگران از عصر روز گذشته در جست‌وجوی افراد گرفتار در زیر آوارهای ساختمان‌های اطراف محل حادثه هستند. ۳۴ دستگاه کامیون آتش‌نشانی و ۱۳۸ مامور ارشد برای مقابله با این حریق در محل حادثه مستقر شده‌اند.

این کامیون حامل گاز بین دو شهر “ونژو” و “نینگبو” در سواحل شرقی چین در حرکت بود که در زمان خروج از بزرگراه دچار حادثه شد. جاده‌های اطراف محل حادثه مسدود شده و ترافیک سنگینی در منطقه ایجاد شده است.

بنا بر گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، طی دو دهه گذشته، چین شبکه بزرگراهی بزرگی ایجاد کرده و تعداد وسایل نقلیه در این شبکه به سرعت افزایش یافته است. این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در ایمنی جاده‌ها شده که دولت در کمپین‌های ایمنی کم‌شماری به دنبال رفع آن‌ها است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سالانه بیش از ۲۰۰ هزار چینی در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا