بین الملل
موضوعات داغ

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

نشریه پالتیکو در گزارشی می‌نویسد مقامات ارشد آمریکایی به طور خصوصی به همتایان صهیونیستی خود گفته‌اند که دولت «جو بایدن» به‌جای جنگی همه‌جانبه، می‌تواند از طرحی که «بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم» است و مقامات ارشد جنبش حماس را در رفح هدف قرار می‌دهد، حمایت کند.

آرنا نیوز:: نشریه پالتیکو در گزارشی می‌نویسد مقامات ارشد آمریکایی به طور خصوصی به همتایان صهیونیستی خود گفته‌اند که دولت «جو بایدن» به‌جای جنگی همه‌جانبه، می‌تواند از طرحی که «بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم» است و مقامات ارشد جنبش حماس را در رفح هدف قرار می‌دهد، حمایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان درگیر این است که چه نوع تجاوزی از رژیم اشغالگر را می‌تواند در شهر رفح بپذیرد و این درحالی‌ است که مقامات آمریکایی خوب می‌دانند که رژیم صهیونیستی به‌دنبال «نابودی چهار گردان حماس در شهر رفح» است.

نشریه پالتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی در گزارشی می‌نویسد: «مقامات ارشد آمریکایی در جریان یک مکالمه خصوصی به اسرائیل پیام داده‌اند که می‌توانند از طرحی که بیشتر شبیه به عملیات ضدتروریسم است تا جنگی همه‌جانبه حمایت کنند.

مقامات آمریکایی استدلال می‌کنند که این امر تلفات غیرنظامیان را به حداقل می‌رساند، حماس را تضعیف کرده و از صحنه‌هایی که منجر به تحریک افکار عمومی در مورد کمپین اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن شده است، اجتناب می‌کند.»

دولت بایدن با موضع ریاکارانه‌اش ادعا می‌کند که می‌خواهد رژیم صهیونیستی را از حمله زمینی به شهر رفح و کشتار غیرنظامیان منصرف کند و بیشتر بر روی رهبران جنبش حماس متمرکز شود.

نشریه پالتیکو ابتدا گزارش داد که بایدن در صورت وقوع یک حمله‌ای بزرگ به رفح، برخی از کمک‌های نظامی آینده به رژیم صهیونیستی را مشروط می‌کند، هرچند «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این و سایر داستان‌های مشابه «گمانه‌زنی ناآگاهانه» هستند.

یک مقام صهیونیستی هم به شرط آنکه نامش فاش نشود درباره این مسئله حساس صحبت کرد و مدعی شد: «جای شکی نیست که نیروهای اسرائیلی نوعی عملیات را آغاز خواهند کرد. ما در این جنگ بدون شکست گردان‌های حماس در رفح نمی‌توانیم پیروز شویم.»

برای صد و شصتمین روز، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در بحبوحه ادامه بمباران‌های خشونت‌آمیز و کشتار در مناطق مختلف نوار غزه در میان تشدید گرسنگی و قحطی گسترده به‌ویژه در شمال ادامه دارد.

«ناتان ساکس» مدیر مرکز سیاست خاورمیانه در موسسه بروکینگز می‌گوید: «تجزیه و تحلیل اینکه یک حمله بزرگ چه چیزی را به دنبال خواهد داشت، مهم است. فکر نمی‌کنم با گذشت زمان اسرائیل از تعقیب رهبران حماس در رفح چشم‌پوشی کند، اما ممکن است منتظر بماند و با توجه به مخالفت‌های آمریکا، عملیات هدفمندتر و شاید کمتر آسیب‌رسان‌تر یا مجموعه‌ای از عملیات‌های کوچک‌تر را انجام دهند.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا