بین الملل

فیلم غیراخلاقی رفتار ارتش رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی

ویدیوی یک سرباز رژیم اسراییل از رفتارش با یک اسیر فلسطینی برهنه و درحال خون‌ریزی، موجی از خشم و انزجار جهانی را به‌دنبال داشت.

آرنا نیوز :: معاهدات بین‌المللی می‌گوید نباید افرادی را که در بازداشت به‌سر می‌برند، در معرض شرمساری غیرضروری در انظار عمومی قرار داد و از این منظر، تصاویری که در آن‌ها مردان بازداشت‌شده در غزه به‌صورت برهنه با دستان و چشمان بسته مشاهده می‌شوند، سندی متقن از نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا و براساس گزارش‌های متعدد، این تصاویر از سوی مردانی منتشر شده که هنوز سربازان رسمی ارتش اسراییل هستند یا در زمان ضبط ویدیو رسما در خدمت ارتش این کشور بوده‌اند. نکته قابل تامل این است که آن‌ها در این ویدیو‌ها هویت خود را پنهان نکرده‌اند.

در همین ویدیو دیده می‌شود که مرد بازداشت‌شده بعد از بازجویی با پای برهنه در خیابان‌های غزه گردانده می‌شود که این رفتار نیز برخلاف ماده ۱۳ معاهده سوم ژنو است که درباره قوانین جنگی می‌گوید از اسرا باید محافظت شود، به‌‌ویژه در برابر خشونت، ارعاب، اهانت و قراردادن آن‌ها در انظار عموم.

این جنایت هولناک درحالی برملا شده که پیش از این نیز اقدامی مشابه به‌صورت جمعی علیه اسرای فلسطینی صورت گرفته بود؛ اواخر آذرماه ویدیو‌ها و تصاویری از اسارت آوارگان فلسطینی در مناطق «جبالیا» و «بیت لاهیا» در شمال غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شد. اسرایی که صهیونیست‌ها مدعی‌ هستند خود را تسلیم کرده‌اند. طبق این تصاویر نظامیان رژیم صهیونیستی به‌شیوه داعشی‌ها، اسرا را برهنه کرده و روی زمین نشانده بودند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این افراد از «نظامیان» حماس هستند که دستگیر شده‌اند و برای بازرسی بدنی برهنه شده‌اند، اما ویدیو‌هایی که به‌‌تازگی منتشر شده‌اند دروغ این رژیم را برملا کرده و نشان می‌دهد که این افراد «غیرنظامیانی» هستند که به آن‌ها سلاح داده شده و از آن‌ها فیلم گرفته شده است.

نکته قابل توجه آنکه به‌رغم آشکار شدن ماهیت چنین فجایعی همچنان برخی رسانه‌های غربی که خود را مرجع صحت و تایید اخبار معرفی کرده و مدعی حرفه‌ای‌بودن هستند، به تطهیر و اهمیت زدایی از این فجایع می‌پردازند؛ مانند «بی‌بی‌سی» که در گزارش خود با واژگانی همچون «رفتار‌های خودسرانه» و «اخراج سرباز خاطی» بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش گذاشت.

بی‌بی‌سی اذعان می‌کند جهت حذف این ویدیو‌ها در فضای مجازی اقدام کرده و تاکید می‌کند: «بعد از این‌که ما این ویدیو‌ها را با ارتش اسراییل و پلتفرم‌هایی چون تیک‌تاک و یوتیوب در میان گذاشتیم، آن‌ها دسترسی به این تصاویر را متوقف کردند».

پخش ویدیو‌های شوکه‌کننده از جنایت‌های ارتش اسراییل درحالی متوقف شد که این تصاویر می‌تواند در دادگاه‌های بین‌المللی همچون لاهه برای اثبات نسل‌کشی فلسطینی و آپارتاید رژیم صهیونیستی به‌عنوان سند ارائه و تلقی شود و حال انگلیس به‌صراحت اعلام می‌کند برای حذف اسناد جنایات جنگی علیه مردم فلسطین اقدام کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا