بین الملل

توافق ایران و پاکستان بر افزایش اقدامات ضد گروه‌ های تروریستی

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با فرمانده ارتش پاکستان بر اجرایی شدن توافقات موجود بین دو کشور تاکید شد.

آرنا نیوز:: در دیدار وزیر امور خارجه ایران با فرمانده ارتش پاکستان ضمن تأکید بر اجرایی شدن توافقات موجود بین دو کشور، مقرر شد که با گسترش همکاری‌ها بین مقامات نظامی و امنیتی، اقدامات علیه گروه‌های تروریستی بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از فارس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود و در پی تحولات اخیر در مناسبات دو کشور در پی حمله ایران به مقر گروهک تروریستی جیش‌ العدل و اقدام پاکستان در حمله پهپادی به نقطه‌ای در منطقه مرزی دو کشور، شامگاه یکشنبه هشتم بهمن ماه و در رأس هیأتی سیاسی و امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرد، بعدازظهر دوشنبه نهم بهمن ماه و در ادامه دیدارهای خود در پاکستان با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار با مرور روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی و امنیتی، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات موجود بین ایران و پاکستان تأکید کردند.

در این دیدار که نمایندگان دستگاه‌های نظامی و امنیتی نیز حضور داشتند، درباره اتفاقات رخ داده در هفته گذشته گفت‌وگو شد.

در پایان این دیدار دو طرف توافق کردند با افزایش همکاری‌های مقامات نظامی و امنیتی، اقدامات خود علیه گروه‌های تروریستی را بیش از پیش افزایش دهند.

همچنین مقرر شد توافق‌های امنیتی بین ایران و پاکستان در همه سطوح با جدیت به مرحله اجرا درآید و با برنامه ریزی و اجرایی شدن توافقات موجود در زمینه‌های امنیتی، مرزی، اقتصادی، تجاری به ویژه خط لوله گاز و امور رسانه‌ای، با جدیت برنامه کاری خود را به مرحله اجرا بگذارند.

امیرعبداللهیان در این سفر همچنین با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از تحولات اخیر وزرای خارجه ایران و پاکستان دو بار با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند و در پی توافق حاصله مقرر شد که سفرای دو کشور جمعه ششم بهمن ماه به پایتخت‌ها بازگردند که این امر روز جمعه محقق شد و همچنین قرار شد امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام‌آباد سفر کند که این سفر نیز روز دوشنبه انجام شد. وی در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی گفت که ایران و پاکستان به تروریست‌ها فرصت و مجال نخواهند داد که امنیت دو کشور را هدف قرار دهند.

امیرعبداللهیان در این نشست خبری گفت که تردیدی نیست تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان توسط کشورهای ثالثی هدایت و مدیریت می‌شوند و آنها هیچگاه خیر دو ملت ایران و پاکستان را نمی‌خواهند.

وزیر امور خارجه ایران در سفری که مرداد ۱۴۰۲ به پاکستان داشت با عاصم منیر دیدار و گفت‌وگو کرده بود. قبل از آن هم عاصم منیر در سفری که به تهران داشت با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده بود.

این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا