بین الملل

ترامپ قصد دارد در آخرین روز ریاست‌ جمهوری خود۱۰۰ نفر را عفو کند

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود قصد دارد ۱۰۰ نفر را عفو کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از  شبکه سی ان ان رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین روز ریاست‌جمهوری خود قصد دارد ۱۰۰ نفر را عفو کند. ترامپ قصد دارد در روز آخر ریاست جمهوری خود نزدیک به ۱۰۰ نفر را عفو کند.

لیست اسامی این افراد روز یکشنبه تنظیم شده است، اما انتظار نمی‌رود که رئیس جمهور فعلا بخشودگی خود را صادر کند. یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: «به ترامپ توصیه شده است که هر کسی را که در اوایل ژانویه در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شده است، عفو نکند، زیرا این فقط اثبات دخالت وی در این ماجراست.»

رئیس جمهور آمریکا پیش از این عده‌ای از مخالفان خود از جمله استیو بنن، استراتژیست سابق خود را عفو کرد. گفته می‌شود او قصد دارد برخی از اعضای خانواده خود را نیز زیر چتر عفو خود بگیرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود ترامپ به دلیل اقدامات خلاف قانون خود نمی‌تواند خود را مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد.

پلوسی که این روز‌ها بار دیگر پرونده استیضاح ترامپ را روی میزش قرار داده، می‌گوید برابر بر قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق عفو خود را دارد، اما این مسئله درباره جرایمی که بر قوانین آمریکا تاثیر می‌گذارد، مصداق نمی‌یابد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا