بین الملل

تعویق تمرین مراسم تحلیف بایدن به دلایل امنیتی

یکی از تمرین‌های مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده به دلایل امنیتی به زمان دیگری موکول شده است

در این گزارش تصریح شده که جلسه تمرینی یاد شده قرار بود روز یکشنبه برگزار شود اما به دلایل امنیتی لغو و به روز دوشنبه موکول شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،گفته شده که سفر تیم شرکت کننده در تمرین مراسم تحلیف بایدن که قرار بود با قطار از ایالت دلاوِر در شمال شرقی آمریکا به واشنگتن انجام شود به دلایل یاد شده، لغو شده است.

رویترز ضمن پوشش این گزارش اعلام کرده که هیچ یک از اعضای کمیته مراسم تحلیف بایدن هنوز به صراحت در خصوص این ماجرا اظهار نظر نکرده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی پیش‌تر گفته بود که تحقیقاتی در خصوص برخی افراد مظنون که احتمالا قصد خرابکاری در مراسم تحلیف را دارند در دست انجام دارد.

برخی منابع اطلاعاتی در ایالات متحده نیز ضمن هشدار نسبت به تهدیدهای امنیتی تاکید کرده‌اند که ممکن است در آستانه مراسم تحلیف و حتی همزمان با انجام این مراسم حملات مسلحانه‌ای در واشنگتن و کلیه ایالت‌های کشور صورت گیرد.

این هشدارها پس از حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا بسیار جدی تلقی می‌شود به نحوی که کاپیتول، مقر دائمی کنگره هم اکنون به دلیل حضور پر شمار نیروهای مسلح به یک پادگان نظامی تبدیل شده است.

طرفداران ترامپ که وی پس از جنجال‌های ایجاد شده از آنها برائت جسته هفته گذشته همزمان با برپایی نشست اعضای دو مجلس نمایندگان و سنا برای تایید نظر مجمع برگزینندگان در خصوص فرد پیروز انتخابات سوم نوامبر به داخل کنگره نفوذ کردند و برای ساعاتی سبب اختلال در برگزاری این نشست شدند.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات اخیر در ایالات متحده قرار است روز بیستم ژانویه برگزار شود.

این مراسم که معمولا نظر صدها هزار بیننده تلویزیونی را نیز به سوی خود جلب می‌کند امسال به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ با تشریفات کم‌تری برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ که روند استیضاح وی تنها چند روز پیش از ترک کاخ سفید کلید خورده، پیش از این اعلام کرده که در مراسم تحلیف شرکت نخواهد کرد.

دموکرات‌ها در پی آن هستند که با به سرانجام رساندن طرح استیضاح و محاکمه دونالد ترامپ به دلیل تشویق به برهم زدن نظم عمومی و ترویج خشونت به دوران سیاسی وی برای همیشه پایان دهند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا