بین الملل

اسرائیل و امارات رزمایش نظامی برگزار می‌کنند

روزنامه معاریو نوشت نیرو‌های هوایی رژیم صهیونیستی و امارات برای نخستین بار پس از عادی‌سازی روابط میان دو طرف، در ماه اوت (مرداد-شهریور) رزمایش نظامی برگزار می‌کنن

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از عربی ۲۱، روزنامه صهیونیستی «معاریو» از برگزاری رزمایش هوایی میان امارات و رژیم صهیونیستی با مشارکت چند کشور اروپایی و آمریکایی خبر داد.

این رزمایش که در آن نیروی هوایی دو طرف مشارکت خواهند داشت در یونان و با مشارکت نیروی هوایی آمریکا، کانادا، اسپانیا، قبرس و اسلواکی برگزار خواهد شد.

امارات پیشتر نیز در رزمایش مشترک با رژیم صهیونیستی حضور داشته، اما به علت ترس از انتقادات، خواستار جدایی مأموریت‌ها و گفتگو‌های خلبانان خود با رژیم صهیونیستی شده بود، اما رزمایش جدید که پس از اعلام عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است این کار بصورت علنی و بدون هیچگونه محدودیتی برگزار خواهد شد.

معاریو در بخشی از گزارش خود همچنین اشاره کرد که امارات در رزمایش‌های پیشین خواسته بود، صحبت از مشارکت این کشور در این رزمایش کمتر شود و خلبنان اماراتی و عکس مشترکی با خلبان‌های صهیونیست نداشته باشند.

این در حالی است که امارات پس از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در توافقی اخذ روادید میان طرفین را لغو و پرواز‌های مستقیم را آغاز کردند و شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های روزانه دارند و چند هزار صهیونیست در ابتدای سال میلادی جدید به ابوظبی رفتند و خلبان تونسی که حاضر به پرواز به تل آویو نبودند از کار برکنار شد.

امارات پس از مصر و اردن در سپتامبر ۲۰۲۰ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی و علنی کرد و قرارداد‌های تجاری، اقتصادی و علمی متعددی میان طرفین امضا شد و به دنبال آن کشور‌های بحرین، سودان و مراکش نیز به توافق صلح موسوم به ابراهیم پیوستند و به مسئله فلسطین خیانت کردند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا