بین الملل

وزارت خارجه آمریکا فروش ۳۰۰۰ بمب هوشمند به سعودی‌ها را تایید کرد

پنتاگون سه‌شنبه اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا فروش بالقوه ۳۰۰۰ مهمات هدایت‌شده دقیق به عربستان سعودی را در قراردادی به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار تایید کرده است

پنتاگون سه‌شنبه اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا فروش بالقوه ۳۰۰۰ مهمات هدایت‌شده دقیق به عربستان سعودی را در قراردادی به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار تایید کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه فروش در آخرین روزهای باقیمانده از دوره دونالد ترامپ انجام می‌شود. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به توقف این فروش تسلیحاتی به سعودی‌ها، بزرگترین خریدار خاورمیانه‌ای تسلیحات آمریکا، به منظور فشار آوردن به ریاض برای پایان جنگی در یمن که بدترین بحران انسانی جهان را به جریان انداخته، وعده داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، این بسته فروش شامل ۳۰۰۰ بمب کوچک قطر جی‌بی‌یو-۳۹، محفظه، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی می‌شود.

در بیانیه پنتاگون آمده است: فروش پیشنهادی با افزایش ذخایر مهمات دوربرد و دقیق هوا به زمین، توانایی عربستان را برای پاسخگویی به تهدیدات فعلی و آینده بهبود می‌بخشد. اندازه و دقت این بمب‌ها، مهماتی مهم با خسارت جانبی کمتر فراهم می‌کنند.

آژانس همکاری امنیت دفاعی پنتاگون روز سه‌شنبه کنگره را در جریان این فروش احتمالی قرار داد. اعضای کنگره از حجم تلفات غیرنظامیان در یمن خشمگین هستند و اوایل امسال برای جلوگیری از فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ریاض تلاش کردند اما ناموفق ماندند.

با وجود تایید وزارت خارجه آمریکا، این اطلاعیه اشاره‌ای نداشت که قراردادی امضا شده یا مذاکراتی به نتیجه رسیده است. پنتاگون گفت، شرکت بوئینگ مقاطعه‌کار اصلی برای این تسلیحات است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا