بین الملل

مراکش زمان آغاز ارتباط هوایی مستقیم با تل آویو را اعلام کرد

وزیر گردشگری مراکش اعلام کرد که خطوط هوایی و پرواز‌های مستقیم از رباط به تل آویو از ۲ الی ۳ ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، به نقل از آرتی عربی، «نادیا فتاح العلاوی» وزیر گردشگری مراکش زمان آغاز ارتباط هوایی مستقیم میان رباط، پایتخت مراکش و تل آویو را اعلام کرد.

او گفت: ارتباط خطوط هوایی و انجام پرواز‌های مستقیم میان مراکش و اسرائیل از ۲ الی ۳ ماه آینده آغاز خواهد شد.

العلاوی افزود: از هم اکنون از تمامی گردشگران اسرائیلی که می‌خواهند به مراکش بیایند استقبال می‌کنیم. از اقلیت یهودی مراکش که خارج از کشور هستند، سالانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر آنان به رباط سفر می‌کنند.

او با اشاره به اشتیاق بسیاری که طرفین از خود برای برقراری ارتباط نشان داده‌اند، مدعی شد: از روابط تاریخی با ماهیت عموما فرهنگی که مراکش و اسرائیل را کنار یکدیگر قرار می‌دهد، بسیار خشنودم.

وزیر گردشگری مراکش تلاش و همکاری‌های مشترک را برای تقویت گردشگری صهیونیست‌ها در مراکش الزامی دانست و این موضوع را منوط به ایجاد رویکردی داوطلبانه و روشمند اعلام کرد.

این د رحالی است که منابع خبری اعلام کردند تونس و الجزایر اجازه ندادند نخستین پرواز مستقیم تل آویو-رباط از آسمان این دو کشور عبور کند در نتیجه هواپیمای صهیونیستی مجبور شد برای رسیدن به مراکش مسیرش را تغییر دهد و از آسمان اروپا عبور کند.

در این پرواز هیئت صهیونیستی و آمریکایی حضور داشتند که با مقامات مراکش دیدار کردند و توافقنامه مشترک سه جانبه صادر کردند که شامل توافق برای صدور مجوز پرواز‌های مستقیم بین دو طرف با حق استفاده از حریم هوایی، از سرگیری فوری ارتباطات رسمی بین مقامات تل‌آویو و مراکش، ایجاد روابط کامل دوستانه و دیپلماتیک و همچنین تشویق همکاری اقتصادی پویا و خلاق و ادامه کار در زمینه تجاری، سرمایه‌گذاری و بخش‌های دیگر است.

مراکش پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در سال جاری عادی کرد.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان و مراکش در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. شیوخ خلیج فارس با نادیده گرفتن آرمان فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و دیگر عرب‌های خلیج فارس نیز در صف پیوستن به خائنان قدس شریف هستند.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا