بین الملل

ترامپ با تامین کمک خارجی در بودجه آمریکا مخالفت کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای درج بند ویژه تامین کمک خارجی به دیگر کشور‌ها انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی بار دیگر از سرقت و تقلب انتخاباتی آنهم به دست دموکرات‌ها در انتخابات سوم نوامبر گفت.

دونالد ترامپ، که با ترک کاخ سفید به اندازه ۲۷ روز فاصله دارد، باز هم پای دموکرات‌ها را برای شکست خود در انتخابات پیش کشید و گفت: من تمامی راه‌های قانونی را برای جلوگیری از سرقت انتخاباتی برگزیدم. دموکرات‌ها در ایالت‌های مختلف از همه گیری ویروس کرونا برای نقض قوانین انتخاباتی و تقلب گسترده بهره بردند.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از صحبت هایش کنگره آمریکا را آماج حملات خود قرار داد و از درج کمک مالی به مصر در بودجه سالانه آمریکا انتقاد کرد. ترامپ ارتش مصر را به تلاش برای صرف کمک‌های مالی آمریکا برای خرید تجهیزات نظامی روسی متهم کرد. ترامپ همچنین از بند ویژه تامین کمک‌های خارجی در بودجه جدید آمریکا انتقاد کرد و گفت این کار موجب هدر رفتن پول آمریکایی‌ها می‌شود.

ترامپ همچنین مخالفت خود با بسته کمکی ۹۰۰ میلیاردی ویژه کرونا اعلام کرد و آن را شرم آور خواند. رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از طرح کمک اقتصادی، که روز گذشته در کنگره تصویب شد، خواستار اصلاحات ضروری در آن شد.

پیشتر اعلام شد در صورتی که نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص بسته کمکی به توافق نرسند، بخشی از دولت آمریکا ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل می‌شود. بنا به گزارش سی ان ان حجم این بسته کمکی ۹۰۰ میلیارد دلار است و هزینه لازم برای توزیع واکسن، هزینه مدارس، مزایای بیکاری ۳۰۰ دلاری در هفته، وام‌های ۳۳۰ میلیارد دلاری برای کسب و کار‌های کوچک و همچنین دور جدید محرک‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

تقلب در انتخابات آمریکا و تبانی گسترده انتخاباتی دموکرات‌ها برای سرقت آرا، از جمله ادعا‌های بی سند و مدرکی است که از سوم نوامبر به این سو به کرات از زبان ترامپ شنیده شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا