بین الملل

وزیر خارجه آلمان: ایران آخرین فرصت حفظ برجام را از دست ندهد

وزیر امورخارجه آلمان بدون اشاره به کم کاری طرف های اروپایی در اجرای تعهدات شان در برجام گفت که ایران نباید آخرین فرصت برای حفظ توافق هسته ای را از دست بدهد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، هایکو ماس روز دوشنبه (امروز) بدون اشاره به قصور طرف های اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و از ایران خواست تا فرصت پیش بینی شده برای بازگشت دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به توافق هسته ای را از دست ندهد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ماس دقایقی پس از نشست امروز وزرای خارجه کشورهای عضو برجام که به صورت آنلاین برگزار شد، بار دیگر اقدام ایران در نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را نمونه ای از عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی اش دانست.

وی در ادامه گفت که ایران باید از هر گونه اقدام تاکتیکی که باعث می شود کار بایدن برای تغییر تصمیم دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) برای خروج از برجام دشوار شود، پرهیز کند.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: برای اینکه دولت جو بایدن بتواند به برجام بازگردد، نباید هیچ اقدام تاکتیکی دیگری که تاکنون (از سوی ایران) شاهد آن بوده ایم، انجام شود. این فرصت که آخرین روزنه امید است، نباید از دست برود.

وزرای خارجه کشورهای عضو برجام که امروز در نشست آنلاین کمیسیون مشترک شرکت کرده بودند در بیانیه‌ای با تاکید بر تداوم ضرورت اجرای کامل و موثر برجام توسط همه طرف‌ها، چالش‌­های کنونی اجرای برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا