بین الملل

اگر ایران در سالروز ترور سردار سلیمانی انتقام بگیرد، واکنش نشان می دهیم

آمریکا مدعی شد: اگر ایران بخواهد انتقام ترور سردار سلیمانی را بگیرد ، عکس العمل نشان می دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، ژنرال کنت مک کنزی ، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده-سنتکام در سخنانی مدعی شد: اگر تهران بخواهد به مناسبت اولین سالگرد کشته شدن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی به ما حمله کند، ما به آن واکنش نشان می دهیم.

وی ادامه داد: ما آماده دفاع از خود ، دوستان و شرکای خود در منطقه هستیم. فرمانده سنتکام عنوان کرد، اخیراً از بغداد بازدید کرده و در آنجا با رئیس ائتلاف ضد جهادی، ژنرال پل کولورت آمریکایی و همچنین ژنرال عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش عراق دیدار کرده است و برای دیدار با نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه جنوبی در التنف به سوریه رفته است.

در این خبر آمده است، احتمالا به دلیل نگرانی از انتقام ایران در سالگرد ترور سردار سلیمانی درباره این خبر اطلاع رسانی نشده بود و سفر وی به قطر ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی ، اسرائیل و افغانستان تا زمان ترک منطقه مخفی نگه داشته شد.

مک کنزی همچنین گفت: من هر روز با فرماندهانم درباره این مسایل صحبت می کنم و برای آن آماده خواهیم شد.

فرانسه۲۴ می نویسد: در حالیکه ارتش آمریکا در حال کاهش نیروها و عقب نشینی نیروهای خود از عراق و افغانستان است اما پنتاگون وضعیت خود را در اطراف عراق به طور قابل توجهی تقویت کرده است تا ایران را از آغاز هرگونه عملیاتی منصرف کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا