بین الملل

پمپئو روسیه را چالشی برای فضای مجازی در آمریکا خواند

وزیر خارجه آمریکا ضمن متهم کردن مسکو به دخالت در انتخابات این کشور اعلام کرد روسیه چالشی برای آمریکا در فضای مجازی است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه با یک برنامه رادیویی مشترک بن شاپیرو از اظهارنظر درباره ادعای هک شدن نهاد‌های آمریکایی از سوی روسیه خودداری کرد، اما گفت روسیه چالشی برای آمریکا در فضای مجازی است.

او درباره «تجاوز روسیه» در فضای سایبری با توجه به هک‌های اخیر نهادهای آمریکایی گفت: «من مطمئن نیستم که آن‌ها (روس‌ها) تهاجمی‌تر شده ‌ند، این چیزی دائمی است. تلاش‌های روسیه برای استفاده از پتانسیل سایبری علیه ما در اینجا در آمریکا در طول شش سال حضور من در کنگره و هم‌اکنون در دولت ادامه داشته است. من مدت زیادی است که آن را دیده‌ام.»

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد و مدعی شد: آن‌ها سعی کردند در انتخابات ما در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ دخالت کنند. ما در سال ۲۰۲۰ بهتر عمل کردیم و مقابله کردیم. این یک چالش واقعی است. ما روس‌ها را وادار کردیم که بهای آن را بپردازند؛ ما از آن‌ها خواستیم که این فعالیت‌های مخرب را متوقف کنند. اما آن‌ها یک چالش واقعی هستند.

پیش از این، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود که گروهی از هکر‌ها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا کنند و داده‌های آن‌ها را به سرقت ببرند. واشنگتن پست هم نوشت هکر‌های روس به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیام ارائه نشده است. این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا