بین الملل

روسیه اتهام‌زنی‌ها درباره حمله سایبری به نهاد‌های آمریکایی را بی‌اساس خواند

سفارت روسیه اعلام کرد تلاش رسانه‌های آمریکایی برای مقصر دانستن روسیه در حملات سایبری بی‌نتیجه است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری فیس بوک خود اعلام کرد که تلاش رسانه‌های آمریکایی برای مقصر جلوه دادن هکر‌های روسی در حملات اخیر علیه نهاد‌های دولتی آمریکا بی اساس است.

خبرگزاری رویترز دیروز یکشنبه گزارش داد یک گروه هکری که ادعا می‌شود از طرف یک دولت خارجی حمایت می‌شود، داده‌های وزارت خزانه داری آمریکا و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی را به سرقت برده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز مدعی شد که گروه هکری Cozy Bear، که گفته می‌شود با دولت روسیه مرتبط هستند، احتمالاً عامل این حمله سایبری بوده است. هیچ مدرکی برای ادعا‌ها ارائه نشده است.

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به تلاش‌های بی مورد دیگر رسانه‌های آمریکایی برای مقصر دانستن روسیه در حملات هکری به ارگان‌های دولتی آمریکا رسیدگی کردیم. ما مسئولیت پذیر هستیم. فعالیت‌های مخرب در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه، منافع ملی و درک ما از روابط بین ایالتی مغایرت دارد. روسیه در حوزه سایبری عملیات تهاجمی انجام نمی‌دهد.

سفارت اضافه کرد که روسیه به طور فعال در حال ترویج توافق نامه‌های امنیت سایبری دوجانبه و چند جانبه است، اما بسیاری از پیشنهادات آن در مورد گفتگوی سازنده و برابر با آمریکا بی پاسخ مانده است.

حمله سایبری دیروز به دنبال حمله سایبری هفته گذشته به شرکت «فایر آی» انجام شده است و در حال حاضر، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این دغدغه را دارند که هکر‌ها از ابزار‌هایی مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکا استفاده کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا