بین الملل

دیپلمات صهیونیست: نگران بازگشت آمریکا به برجام هستیم

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن دغدغه اصلی تل‌آویو را بازگشت آمریکا به برجام در دولت جو بایدن و نه فروش تسلیحات نظامی به امارات توصیف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از عاروتص شوا، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن اعلام کرد تل‌آویو مشکلی با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات ندارد و مدعی شد تهدید واقعی منطقه همچنان ایران و بلندپروازی‌های هسته‌ای این کشور است.

ران درمر روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «ام اس ان بی سی» گفت: به شدت بر این باوریم که این توافق تسلیحاتی، تعهد آمریکا به حفظ برتری نظامی اسرائیل را نقض نخواهد کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد فروش جنگنده‌های آمریکایی اف-۳۵ موضوعی نیست که موجب نگرانی او شود بلکه بازگشت (دولت بایدن) به توافق هسته‌ای ایران نگران کننده است.

درمر امارات را متحد خود در مقابله با ایران توصیف کرد.

دیپلمات صهیونیست با اذعان به نگرانی خود در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت: اسرائیل و کشور‌های عربی از بازگشت به برجام حمایت نمی‌کنند و ما امیدواریم دولت بایدن پس از روی کار آمدن با ما در این زمینه رایزنی کند.

درمر در ادامه ادعاهایش افزود: امیدواریم دولت جدید با متحدان خود در منطقه، اسرائیل و کشور‌های عربی گفتگو کند. سعی کنید سیاست مشترکی را با ما در پیش بگیرید، زیرا ما از جانب ایران در معرض خطر هستیم.

زمزمه‌های احتمال بازگشت آمریکا به برجام از چند ماه پیش از انتخابات آمریکا از سوی جبهه دموکرات‌ها و نامزد آن‌ها جو بایدن مطرح شده است. اما این مسئله همچنان در حد حرف است و چند و چون و نیز تحقق آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا