بین الملل

ادعای الیوت آبرامز: ایران احتمالا انتقام ترور شهید فخری زاده را به تعویق می‌اندازد

الیوت آبرامز مدعی شد تهران احتمالا تا پیش از تحلیف بایدن دست به انتقام دانشمند هسته‌ای خود نخواهد زد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنانی مدعی شد بعید است تهران تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن دست به انتقام زند؛ چرا که این مسأله می‌تواند کاهش هرگونه تحریم در آینده را در معرض خطر قرار دهد.

الیوت آبرامز، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز مدعی شد: تهران نیاز شدیدی به کاهش تحریم‌ها از سوی آمریکا دارد و همین مسأله، نوعی محاسبه کلیدی در تصمیم گیری هایشان به حساب می‌آید؛ به خصوص آنکه جو بایدن امور ریاست جمهوری را از ترامپ در ۲۰ ژانویه تحویل خواهد گرفت.

او در این مصاحبه مدعی شد: اگر آن‌ها خواهان کاهش تحریم‌ها هستند، می‌دانند که به نوعی نیازمند ورود به نوعی گفتگو بعد از ۲۰ ژانویه هستند؛ از همین رو باید این را در ذهن داشته باشند که دنبال هرگونه فعالیتی از هم اکنون تا تاریخ ۲۰ ژانویه که کاهش تحریم‌ها را دشوارتر کند، نباشند.

خبرگزاری رویترز سپس در ادامه مدعی شد: مقامات ایران اسرائیل را برای کشتن (شهید) فخری زاده سرزنش کرده اند که همین امر چشم انداز تقابلی جدید میان تهران و دشمن دیرینه اش را بالابرده است. این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو ازاظهارنظر در خصوص این مسأله خودداری کرده است.

گفتنی است عناصر تروریستی عصر جمعه هفتم آذرماه سال جاری با کمین در مسیر خودروی حامل شهید «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

اگرچه هنوز هیچ‌کس عهده دار مسئولیت ترور شهید محسن فخری‌زاده نشده است، اما این اتفاق نظر وجود دارد که این اقدام تروریستی در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا