بین الملل

پایگاه صهیونیستی: اسرائیل آماده بازگشایی سفارتخانه خود در بحرین است

پایگاه والا رژیم صهیونیستی از تصمیم اسرائیل برای بازگشایی رسمی سفارتخانه خود در بحرین خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از پایگاه «i۲۴»، پایگاه صهیونیستی «والا» رژیم صهیونیستی تصمیم دارد سفارتخانه خود را به صورت رسمی در منامه، پایتخت بحرین تا پیش از ماه جاری میلادی (دسامبر) بازگشایی کند؛ مسأله‌ای که در صورت بروز، به سال‌ها روابط محرمانه میان تل آویو و منامه خاتمه خواهد داد.

بر اساس اعلام این پایگاه، دو دیپلمات اسرائیلی در حال حاضر در بحرین حضور دارند و متولی اداره این سفارتخانه تا زمان رسیدن سفیر جدید هستند.
پایگاه والا در گزارش خود اورده است یک مقام از وزارتخارجه اسرائیل این هفته وارد منامه شد تا به انجام کار‌های مربوط به باز کردن سافرتخانه جدید و نیز بررسی مکان مناسب آن بپردازد. سفارت جدید اسرائیل که تحت پرچم رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، نمایندگی دیپلماتیک محرمانه‌ای را که در منامه به مدت ۱۱ سال تحت پوشش یک شرکت بین المللی مشاوره‌ای فعالیت می‌کرد را رسمیت خواهد بخشید.

در این گزارش همچنین آمده است: دیپلمات‌های اسرائیلی که اقدام به راه اندازی این سفارتخانه می‌کنند، هفته گذشته وارد منامه شدند و به شکل رسمی از سوی نمایندگان وزارت خارجه بحرین مورد استقبال قرار گرفتند و با پاسپورت‌های اسرائیلی شان به این سرزمین سفر کردند.

با وجود این، بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های اسرائیلی پس از ترور دانشمند هسته‌ای ایران تلاش داشته اند، تا هویت خود را آشکار نکرده و تحت محافظت شدید جابجا شوند.

گفتنی است اسرائیل و بحرین ماه گذشته میلادی به توافقی برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود رسیدند.

همچنین روز گذشته رسانه‌های خبری گزارش دادند وزیر گردشگری بحرین و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیداری در سرزمین‌های اشغالی بر افزایش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و بهبود روابط تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری بحرین، این سفر با هدف انجام مذاکرات بیشتر میان بحرین و رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت، گردشگری و نیز بررسی فرصت‌های اقتصادی انجام گرفته بود


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا