بین الملل

مذاکرات محرمانه ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط دو کشور

یک رسانه آمریکایی از کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط میان دو طرف پرده برداشت.

یک رسانه آمریکایی از کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بهبود روابط میان دو طرف پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، سایت المانیتور در گزارشی از وجود یک کانال ارتباطی محرمانه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داد.

المانیتور به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این ارتباط محرمانه ابتکارعمل ترکیه است.

طبق این گزارش، هاکان فیدان، رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه گفت‌وگوهایی را با مقامات رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

در همین راستا، سه منبع که نخواستند نامشان فاش شود در گفت‌وگو با المانیتور فاش کردند که دست‌کم در این باره یک دیدار با فیدان انجام شده است.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت که آنکارا نگران موضع جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نسبت به دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به ویژه در رابطه با موضوع تحریم‌ها است.

در همین حال، یک منبع اطلاعاتی غربی گفت: محاسبات ترکیه بر این اساس است که داشتن روابط خوب با اسرائیل امتیازاتی را در دولت بایدن برای آنها به همراه خواهد داشت.

المانیتور همچنین نوشت که گفت‌وگوها میان تل‌آویو و آنکارا مربوط به بالا بردن سطح روابط میان دو طرف پس از اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ترکیه در مه ۲۰۱۸ است.

روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی به دلیل حمله این رژیم به کشتی حامل کمک‌های بشر دوستانه “مرمره” و کشته شدن ۱۰ فعال حقوق بشر ترک تبار بیش از یک دهه است که متشنج شده و این روابط پس از اخراج سفیر این رژیم از آنکارا در مه ۲۰۱۸ به دلیل بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این رژیم از تل‌آویو به قدس اشغالی پیچیده‌تر شد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا