بین الملل

ولادیمیر پوتین: همه جهان می‌دانند که سیستم انتخاباتی آمریکا دارای مشکلات است

ولادمیر پوتین با اعلام اینکه سیستم انتخاباتی آمریکا دارای مشکلات است، بر انتخاب مردم این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، امروز یکشنبه در سخنانی بر وجود مشکلات در انتخابات آمریکا تدکید کرد و گفت تنها مردم این کشور هستند که تصمیم خواهند گرفت، آیا نیازی به تغییر است یا خیر.

ولادیمر پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه-۱» گفت: کاملا مشخص است و برای تمامی جهان و نیز مردم آمریکا آشکار است که در سیستم انتخاباتی آمریکا مشکلاتی وجود دارد.

او در ادامه افزود: ضروری است چیزی تغییر کند؛ اما این کار ما نیست؛ بلکه این مسأله مردم آمریکا و نمایندگان آن‌ها در پارلمان است.

او در ادامه تأکید کرد: این البته به هیچ کسی حق این را نمی‌دهد که انگشت اتهام را به سوی عیب‌های سیستم‌های سیاسی دیگر نشانه رود.

گفتنی است در پی انتخابات اخیر آمریکا، دونالد ترامپ با نپذیرفتن نتیجه انتخابات، مدعی تقلب در انتخابات اخیر شده است. رسانه‌های خبری امروز اعلام کرد ناکامی دونالد ترامپ در پیشبرد دعوی حقوقی تقلب در انتخابات در ایالت پنسیلوانیا با فشار هم حزبی‌های او برای پذیرش شکست در انتخابات توام شده است.

پس از آنکه یک قاضی ایالت پنسیلوانیا شکایت رئیس جمهور فعلی آمریکا در خصوص حذف میلیون‌ها رای پستی را رد کرد، هم حزبی‌های ترامپ فشار خود بر او را برای کنار گذاشتن تلاش برای لغو نتیجه انتخابات و واگذاری قدرت به جو بایدن افزایش دادند.
از دو هفته پیش که رسانه‌های آمریکا بایدن را به عنوان پیروز رقابت سوم نوامبر معرفی کردند. این در حالی است که ترامپ و تیم حقوقی او تلاش گسترده‌ای را برای لغو نتیجه انتخابات از طریق طرح شکایت در ایالت‌های مختلف صورت داده اند. تلاشی که تاکنون در ایالت‌های میشیگان، آریزونا و جورجیا ناکام مانده است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا